4 پرده از تغییر کاربری پارک بانوان

گروه مسکن: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره طرحی که مالک بخشی از زمین پارک بانوان برای تغییر کاربری این پارک تدارک دیده اعلام کرد: شهرداری تهران به هیچ وجه پروانه ساختمانی برای آپارتمان‌سازی در پارک بانوان صادر نخواهد کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» روز گذشته ساکنان محلات اطراف و شهروندان حاضر در پارک بانوان (بهشت مادران) واقع در اتوبان حقانی برای ممانعت از ساخت وساز مسکونی در حاشیه جنوب شرقی این پارک تجمع کردند. شهروندان حاضر در پارک از حصارکشی بخشی از زمین ۲۰ هکتاری پارک توسط مالک آن در راستای آغاز عملیات ساخت و ساز خبر دادند. پرده دوم پیگیری‌های «دنیای اقتصاد» از علت درخواست این شهروندان و بروز تجمع مردمی در مقابل آغاز اقدام برای ساخت وساز نشان داد که بخشی از زمین پارک بانوان دارای مالک شخصی است و این فرد درخواست ساخت‌و‌ساز در محدوده زمین خود را دارد.

اما در پرده سوم پیگیری علت وقوع این تجمع مشخص شد ماجرای شخصی بودن بخشی از اراضی پارک بانوان مربوط به سال ۹۰ می‌شود. مالک این بخش از زمین پارک، با دارا بودن سند شش دانگ بخشی از اراضی جنوب شرقی پارک، خواهان دریافت پروانه ساخت‌وساز به‌عنوان حقوق مکتسبه خود بوده است. به گفته برخی مسوولان شهرداری پیگیری‌های مدیران شهرداری برای پرداخت حقوق مکتسبه این شهروند نهایتا در همان سال ۹۰ منجر به صدور حکم ممنوعیت ساخت وساز در پارک به ازای اعطای زمین معوض در نقطه دیگری از شهر شد.

پرده چهارم از امکان تغییرکاربری پارک با پرسش از معاونت شهرسازی شهرداری تهران ادامه پیدا کرد. پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی شهرداری تهران ضمن اتمام حجت با متقاضیان ساخت‌وساز در پارک بانوان عنوان کرد: امکان ساخت بنا در هیچ نقطه از این پارک وجود ندارد.به گزارش «دنیای اقتصاد» بوستان بهشت مادران به‌عنوان اولین بوستان ویژه بانوان در سطح شهر تهران و بر اساس طرح یک فوریتی ۲۰ مرداد ۱۳۸۲ شورای شهر تهران مبنی بر احداث و ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان، در سال ۸۷ افتتاح و بهره‌برداری شد. این بوستان دارای مساحتی معادل ۲۰ هکتار است که ۱۵‌هکتار آن ویژه بانوان و ۵ هکتار آن مورد استفاده عمومی است.