مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به ۴ خطه کردن قطار حومه‌‌ای این شهر جدید گفت: ۵۰ درصد هزینه این پروژه از سوی شرکت عمران شهر جدید پرند پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر طاهری گفت: عملیات ساخت مترو پرند به شهرداری تهران واگذار شده و اکنون عملیات ساخت مترو از شهر آفتاب به فرودگاه امام(ره) شروع شده و ما آماده هستیم از منابع داخلی شرکت عمران شهر پرند، برخی هزینه‌ها را پرداخت کنیم تا مشکلاتی که در مسیر فرودگاه امام (ره) به شهر پرند وجود دارد مرتفع شود. وی افزود: علاوه بر مترو، قطار حومه‌ای شهر تهران هم به این شهر می‌آید که از ایستگاه راه آهن تهران به اسلامشهر و از آنجا به شهر پرند می‌رسد که ۵۰ درصد هزینه این طرح را شرکت عمران پرند پرداخت می‌کند. وی همچنین افزود: در هفته دولت ۸ هزار و ۳۴۰ واحد مسکن مهر با ۹ باب مدرسه افتتاح می‌شود. طاهری گفت: یکی از اقداماتی که در شهر پرند صورت گرفته جابه‌جایی افراد بدحساب با افراد خوش‌‌حساب است، از ۶ ماه گذشته با دریافت مجوز از شورای مسکن استان تهران عملیات جابه‌جایی افراد خوش‌حساب و بدحساب برای تحویل زودتر واحدها صورت گرفته است.

وی افزود: این طرح در دو سایت بزرگ انجام شد و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و در نتیجه افرادی که مراجعه نمی‌کردند، با تکمیل آورده خود واحدها را تحویل گرفتند.مدیرعامل شهر جدید پرند درباره واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گفت: ما ۷ هزار واحد بدون متقاضی با پیشرفت ۳۰ درصد به بالا در پرند داشتیم که با اعلام فراخوان و حذف شرط برای دریافت واحدها، ۱۰ هزار نفر مراجعه کردند و اکنون در حال پالایش آنها هستیم. وی ادامه داد: تاکنون ۲ تعاونی برای دریافت واحدهای فاقد متقاضی اعلام آمادگی کردند.