رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حذف خطوط سبک ریلی (LRT) در جریان بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: LRT وسیله حمل و نقلی تزئینی است که باید در مناطق گردشگری احداث شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد دنیامالی با بیان اینکه کمیسیون عمران پیشنهادهای خود را درخصوص لایحه بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ارائه کرده است، افزود: این لایحه در صورتی نهایی خواهد شد که در صحن رای بیاورد و در شورای عالی ترافیک به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه LRT یک وسیله حمل و نقلی انبوه‌بر محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: نمی‌توان این سامانه را به‌عنوان یک وسیله حمل و نقلی اصلی به رسمیت شناخت. پیشنهاد کمیسیون عمران این بود که ال آر تی در بافت‌های تاریخی و گردشگری که مسافر اندکی وجود دارد احداث شود و در مسیرهای پرتردد مانند بزرگراه‌های همت یا حکیم این خطوط از طرح جامع حذف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: با توجه به اینکه برای ایجاد LRT باید پایه‌هایی در کف خیابان ایجاد شود، ممکن است ایجاد بار ترافیکی در مناطق پرتردد را نیز به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: این مد حمل و نقلی بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای مسیرهای کم‌تردد مناسب است. نوع ساخت بزرگراه‌های ما نیز به گونه‌ای است که نمی‌توان در آن LRT احداث کرد.