گروه مسکن: هر چند بسیاری از کارشناسان مسکن و واسطه‌های ملکی چشم‌انداز روشنی را برای رونق بازار پیش‌بینی می‌کنند و روند افزایشی معاملات مسکن در بهار امسال را موید ظهور نشانه‌های خروج از رکود در ماه‌های آتی می‌دانند، اما بازار زمین از ابتدای امسال تاکنون از موج پیش‌رونق کنونی جا مانده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، ارزیابی موتورهای جست‌و‌جوی املاک نشان می‌دهد شمار فایل‌های فروش زمین در سه ماه اخیر اندک بوده و فروشندگان هنوز در بازار حضور جدی ندارند. از سوی دیگر واسطه‌های ملکی معتقدند خریداران نیز با مشاهده تعداد اندک فایل‌ها ترجیح می‌دهند در این فصل دست نگه دارند و خرید خود را به زمانی موکول کنند که گزینه‌های بیشتری در بخش عرضه وجود داشته باشد. به این ترتیب هر دو طرف معامله در سردتر شدن بازار زمین نقش دارند.

در عین حال این نکته قابل توجه است که عرضه‌کنندگان فایل‌های زمین که در مختصات کنونی بازار حضور پیدا کرده‌اند،‌ قطعا فروشندگان واقعی هستند که خریداران می‌توانند بهتر با آنها بر سر قیمت و شرایط مذاکره کنند. بنابراین به نظر می‌رسد با وجود همه این موارد، فضا برای حضور متقاضیان زمین در بازار مسکن فراهم است.

عقب‌ماندگی بازار زمین از پیش رونق