وزیر کار در دیدار با همتای آفریقای جنوبی خود بر گسترش مناسبات بین دو کشور در زمینه‌های انتقال تجارب اشتغالی در بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی در حاشیه صد و پنجمین کنفرانس بین‌المللی کار، با خانم «اولی فنت» رئیس کنفرانس و وزیر کار آفریقای جنوبی دیدار کرد. در این دیدار، وزیر کار بر گسترش مناسبات در زمینه‌های آی‌تی و انتقال تجارب درخصوص ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کرد.

همچنین در این دیدار زمینه‌های همکاری مشترک بین دو وزارتخانه پس از سفر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به تهران مطرح شد. علاوه بر این، به تبادل مربی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خصوص فناوری‌های بالا با تاکید بر آی‌تی همچنین گسترش مشاغل و کارآفرینی و تجارب دو کشور در ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط و نیز برنامه‌های توسعه کارآفرینی اشاره شد.

از طرفی در دیدار مذکور زمینه همکاری مشترک صندوق‌های تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با صندوق‌های آفریقای جنوبی نیز مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در سفر آتی وزیر کار آفریقای جنوبی به تهران، تفاهم‌نامه مشترک در این زمینه به امضای دو طرف برسد.