رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام صدور حدود ۳۰میلیون سند مالکیت جدید در کشور اظهار کرد: این سازمان بر اساس ارزیابی‌های بانک جهانی از برخی دستگاه‌های دیگر ۳۰تا ۴۰ رتبه جلوتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد تویسرکانی با اشاره به آسیب‌ها و مشکلات فراوانی که سازمان ثبت اسناد به آن گرفتار است، گفت: این سازمان یکی از مجموعه‌هایی است که مردم به‌طور مستقیم با آن سر و کار دارند. باوجود محدودیت‌های یادشده، با حمایت‌های رئیس قوه قضائیه و با نگاه اصلاح فرآیندها، بهبود روش‌ها و افزایش بهره‌وری، امروز سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور در جهت اصلاح و ارتقا حرکت می‌کند.

تویسرکانی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد اسناد معارض بودیم و گاهی روی یک ملک چند سند صادر می‌شد اما امروز بعد از اصلاح فرآیندها دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد و می‌توان به جرات گفت که حتی یک سند مالکیت معارض در کشور صادر نشده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳ میلیون سند مالکیت جدید در کشور صادر شده است، گفت: در گذشته یکی از مشکلات در سازمان، جعل هویت و اسناد بود که امروز با الکترونیکی شدن فرآیندها این اتفاق به هیچ وجه رخ نمی‌دهد و راه ارتکاب جرایم بسته شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مفاسد اداری را مراجعات عدیده مردم خواند و گفت: امروز حتی اگر سندی جعل شود امکان استفاده از آن وجود ندارد زیرا در اولین مراجعه برای استفاده، فورا کشف می‌شود.

به گفته تویسرکانی، حدود ۳۰۰ میلیون سابقه در دفترخانه‌های اسناد رسمی وجود دارد که باید ثبت شود. کار تصویربرداری از سوابق پرونده‌های قدیمی آغاز و تاکنون بخش عظیمی از کار انجام شده است.