وارتون

بخش نخست

تاریخ تاسیس‌:۱۸۸۱

نوع‌: خصوصی

سرمایه اولیه:۸۰۰ میلیون دلار رییس دانشکده‌: توماس روبرتسون

هیات علمی‌: ۳۰۴

لیسانس‌: ۲۳۰۶

فوق لیسانس‌:۱۶۷۱

وارتون‌، مدرسه کسب و کار وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا می‌باشد. وارتون اولین مدرسه کسب وکار دانشکده‌ای در آمریکا است که در سال ۱۸۸۱ و با وقف جوزف وارتون پایه‌گذای شد. دانشکده وارتون به تنهایی و با همکاری دیگر دانشگاه‌ها مدارک لیسانس بازرگانی، MBA و دکترا و همچنین دیپلم‌های مختلفی ارائه می‌دهد. مدرسه کسب وکار وارتون در زمینه‌های مختلف از قبیل‌، حسابداری، سیاست‌های عمومی‌و کاری، مدیریت کارآفرینی، مدیریت محیط زیست، مالی‌، سیستم بهداشت عمومی، منابع انسانی و مدیریت سازمانی، مدیریت ریسک و بیمه، مطالعات حقوقی و اخلاق کسب وکار‌، مدیریت بازاریابی، مدیریت فراملیتی، مدیریت اطلاعات، املاک، استراتژی و... دوره‌های MBA برگزار می‌کند.

مدرسه ۲۷۸ نفر هیات علمی‌دارد و نسبت آنها ۱ به ۱۷ در مقابل دانشجویان است. هیات علمی‌ دانشکده جزو بهترین مراجع علمی‌ در بین هیات علمی‌مدارس کسب و کار می‌باشد که در اکثر مقالات به تحقیقات آنها ارجاع داده می‌شود. تحقیقات منتشر شده توسط ‌این دانشکده‌، مدرسه را در بالاترین مقام بین دانشگاه‌ها قرار داده است و مجله آکادمی ‌مدیریت، دانشکده وارتون را به علت کیفیت آموزش و دستیابی به توان علمی‌در مقام نخست همه دانشگاه‌ها رتبه‌بندی کرده است. Chronicle of Higher Education (آموزش عالی) بخش‌های بازاریابی و مدیریت دانشکده را در تولید علم به ترتیب در مقام اول و دوم قرار داده است. فرآیند پذیرش در دانشگاه وارتون بسیار گزینشی می‌باشد؛ چرا که یکی از بهترین‌ها در آمریکاست و داشتن نمره بالای GMAT و GPA و اعتبارنامه‌های کیفی برای پذیرش بسیار مهم است.

مدرسه دارای مجله آنلاین Knowledge@Wharton می‌باشد و به تازگی نیز انتشارات وارتون را راه‌اندازی کرده است. این مدرسه دارای بزرگ‌ترین دیتا بیس مالی‌، اقتصادی، مدیریت، بازاریابی و خط مشی عمومی ‌می‌باشد و از طریق سرویس مدیریت (WARDS) قابل دسترسی است.

رتبه بندی

در دسامبر ۲۰۰۳‌، وارتون تصمیم گرفت برای حفظ حریم خصوصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در سیستم رتبه بندی دانشگاهی شرکت نکند. به هرحال آنچه که در مجلات مالی و عمومی ‌پرتیراژ چاپ شده‌، مدرسه وارتون را به عنوان یکی از بهترین مدارس معرفی می‌کند. مجله Financial Times از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ و همچنین در سال ۲۰۱۱ رتبه ۱ را به‌این مدرسه داد و همچنین ‌این مدرسه بیشترین اعتبار علمی‌را از افراد به دست آورده است طبق مجله فوربز، ۹۰ درصد بیلیونرها مدرک مالی خود را یا از‌هاروارد یا کلمبیا یا وارتون دریافت کرده‌اند. در سال ۲۰۱۰ گزارشگر مدارس کسب و کارQS Global ۲۰۰ Business Schools Report مقام دوم خود را که در ۲۰۰۹ نیز به دست آورده بود، حفظ کرد.

برنامه تحصیلات عالیه

برنامه MBA

تمایز مدرسه وارتون به علت وجود ۱۹ زمینه تحصیلی و داشتن بیشتر از ۲۵۰نفر عضو هیات علمی‌، ۱۱ دپارتمان تحصیلی و ۲۴ مرکز تحقیقی و انجمن قوی فارغ‌التحصیلی می‌باشد. مدرسه دو راه برای ادامه تحصیل پیشنهاد می‌دهد، تحصیل تمام وقت MBA یا مدیریت اجرایی. دانشجویان می‌توانند مدرک دوال یا مدرک منفرد دریافت کنند. در طول اولین سال، همه دانشجویان لازم است تا دروس اجباری که مدیریت سنتی را پوشش می‌دهند یعنی بازاریابی، مالی، آمار، اخلاقیات مهارت‌های مذاکره بگذرانند و در سال دوم دروس خود را می‌توانند انتخاب کنند.

در‌این دانشکده کسانی که می‌خواهند به صورت تمام وقت تحصیل کنند باید یکسری دوره‌های اولیه بگذرانند که شامل مقدمه و بررسی اصول مقدماتی مالی حسابداری، اقتصاد خرد، آمار و آنالیز مالی می‌باشد.‌ این دروس اولیه تمام مواردی را که در سال اول وجود ندارد و انتظار می‌رود دانشجویان آنها را بدانند، پوشش می‌دهند. به علاوه، در‌این دوره تاریخ کسب‌وکار و زبان‌های کسب وکار و سمینارهای کوتاه در زمینه مهارت‌های ارتباطی، حسابگری‌، شبیه‌سازی معاملات و مدیریت شغلی ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند ‌این دوره را در دانشگاه insead یا سنگاپور بگذرانند.

MBA اجرایی دانشگاه وارتون یک برنامه سبک‌تر نسبت به تمام وقت می‌باشد که همان دوره‌ها را دانشجویان می‌گذرانند، البته ‌این دوره یک برنامه منسجم و فشرده است که درصد پذیرش در آن بسیار پایین است و برای افراد بسیار با تجربه و حرفه‌ای می‌باشد و دانشگاه وارتون فقط یکبار در سال در‌این دوره پذیرش می‌کند.

در جولای سال ۲۰۰۹‌، دانشگاه اعلام کرد که تست GRE را نیز علاوه بر GMAT می‌پذیرد.