ابتدا به کار روی شبیه‌سازی محیط استودیویی با قابلیت وارد کردن هر نوع محصولی در آن مشغول شدیم. ما روی جامعه هدف مشتریانی که می‌خواهند متفاوت به نظر برسند واز ایده‌های نوآورانه استقبال می‌کنند متمرکز شدیم و تا به امروز پروژه‌‌‌هایی از قبیل شبیه‌ساز معماری، کشتی تفریحی، کفپوش و دیوارپوش‌ها و… را اجرا کردیم که در داخل کشور با بازخورد فوق‌العاده‌ای از سوی شرکت‌های داخلی مواجه شدیم. همین امر در کمتر از یکسال باعث پیشرفت چشمگیر کار تیم ما شد.

امروز تیم تم استودیو با ساخت نرم‌‌‌افزارهای شبیه‌سازی مختلف به صورت تخصصی در زمینه‌‌‌های شبیه‌ساز کفپوش و دیوارپوش، شبیه‌ساز وسایل نقلیه، شبیه‌ساز محصولات تولیدی کارخانه‌ها و … مشغول به کار است و امید می‌رود که در آینده نه چندان دور بتوانیم نیاز شرکت‌های داخلی و خارجی برای بازاریابی، معرفی و عرضه محصولات را با کمک تکنولوژی و هنر برطرف کنیم. همچنین تبلیغات تعاملی در محیط وب، عرصه کمتر شناخته شده در کشورمان است که تیم ما تلاش می‌کند با تولید محتوای جذاب در این حوزه باعث هرچه بیشتر شناخته شدن این مدیوم در کشور شود.

مهم‌ترین فاکتورها برای ما به طور کلی قدرت ایده پردازی نامحدود، خلاقیت در اجرای کار، ممکن کردن ایده‌های ناممکن، مسوولیت‌‌‌پذیری و اطمینان از انجام پروژه‌‌‌های سپرده شده هستند. مشتریان ما مربوط به صنف خاصی نیستند و از آنجا که فعالیت‌های ما قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد، تمام شرکت‌ها و صنایعی که دنبال استفاده از شیوه‌های نوین و اجرا نشده‌‌‌اند را شامل می‌شود. ما دوست داریم با مشتریانی که مثل خودمان دارای انعطاف و ریسک پذیرند و چالش‌های کمتر انجام شده را برای رسیدن به نتایج جذاب و متفاوت به جان می‌‌‌خرند کار کنیم. از آنجا که فعالیت ما همگام با پیشرفت تکنولوژی در نرم‌افزار‌‌‌ها پیش می‌رود و به نوعی در لبه تکنولوژی قرار دارد و پروژه‌های ما بر اساس نیاز مشتریان، نیاز به به روز شدن و تحقیق و توسعه (R&D) دارد، در ایران کمتر استودیویی حاضر به پذیرش چالش‌های اینچنینی برای پروژه‌‌‌ها می‌شود.

چند توصیه کلی برای کسانی که تازه می‌خواهند کسب و کار خود را راه بیندازند دارم:

  دنبال ایده‌هایی که همه‌گیر شده و در بازار ترند شده نروید.

رقابت شاید در فرهنگ عامه مردم کلمه‌ای با بار مثبت باشد، ولی برای کسب و کار شما به معنای استرس دائم و عقب ماندن از رقباست. معمولا ما دنبال ایده‌ای می‌رویم که جای دیگر جواب داده و امکان موفقیت ما بالاست ولی همین نکته باعث می‌شود تعداد رقبا در بازار زیاد باشد و این یعنی سهم ما در بازار هر روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و این برای کسب و کار جدید ما به معنای ورشکستگی قریب الوقوع است.

  از امتحان کردن ایده‌ای که به راحتی کپی می‌شود بپرهیزید.

  در نحوه پیاده‌سازی و مدیریت کسب و کار منعطف باشید. یکی از دلایلی که کسب و کارها شکست می‌خورند به نظرم منعطف نبودن در اجرای ایده‌هاست.   تا جایی که امکان دارد سعی کنید خیلی زود به یک‌ام وی پی بسیار ساده، هرچند پر از ایراد برسید و هرچه زودتر از بازار بازخورد بگیرید. کمال‌گرایی بیش از حدی که در بچه‌های کارآفرین وجود دارد باعث می‌شود تا محصول را خیلی دیرتر از زمانی که باید فیدبک بگیرند در بازار تست کنند. همین باعث می‌شود ما اشتباهات خود را دیر متوجه شویم و وقت و سرمایه ما هدر برود.

منبع: Ecomotive.ir