رونمایی کره شمالی از یک سلاح هولناک هسته‌ای

به گزارش یونهاب، خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد جمعه گزارش داد مقامات پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش آمریکا و کره جنوبی در منطقه، یک سامانه جدید با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای از زیر دریا آزمایش کرد.

رسانه‌های کره شمالی در ارتباط با آزمایش سلاح جدید هسته‌ای کره شمالی اعلام کردند در جریان آزمایش سلاح جدید هسته‌ای که در حضور «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی انجام شد.

وی به دشمنان پیونگ یانگ پیام شدید اللحنی صادر کرد و خواستار پایان دادن به مانورهای نظامی «جسورانه» دشمنان در آب‌های مجاور این کشور شد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز فاش ساخت کره شمالی در حال آزمایش «زیردریایی» بدون سرنشین با قابلیت انهدام رزمناوهای دشمن است.

خبرگزاری یونهاب نوشت ارتش این کشور طی رزمایشی که از روز سه شنبه تا پنجشنبه ادامه داشت با آزمایش زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین موفق به انهدام اهداف فرضی دشمن شد.

بر اساس این گزارش، این زیر دریایی بدون سرنشین توانست در عمق ۸۰ تا ۱۵۰ متری زیر دریا در دریای ژاپن به مدت ۵۹ ساعت و ۱۲ دقیقه بپیماید.

کره شمالی طی روزهای اخیر مانور دو روزه‌ای با شبیه سازی حمله هسته‌ای تکنیکی در آب‌های ساحلی این کشور با حضور رهبر کره شمالی انجام داد.

در ماه‌های اخیر، به علت مانورهای مشترک و مداوم تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است

در اواخر فوریه، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد بدون اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و سئول، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرد که با واکنش تند مقامات کره شمالی روبرو شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.