واکنش کره شمالی به مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی/ 4 موشک شلیک شد

 

الجزیره گزارش داد، کره شمالی چهار موشک کروز استراتژیک را به عنوان بخشی از یک رزمایش نظامی پرتاب کرده است. رسانه‌های دولتی کره شمالی گفته‌اند که پرتاب این موشک‌ها برای نشان دادن توانایی این کشور در انجام یک ضد حمله هسته‌ای طراحی شده است.

این پرتاب‌ها در حالی انجام شد که ایالات متحده و کره جنوبی یک مانور نظامی شبیه سازی شده با هدف تشدید واکنش خود به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را برگزار کردند.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) در گزارشی به زبان انگلیسی اعلام کرد که چهار موشک هواسال -۲ از منطقه شهر کیم چاک در استان هامگیونگ شمالی به سمت دریا در سواحل شرقی شبه جزیره کره شلیک شده است. آنها پس از طی مسیر پروازی به طول ۲۰۰۰ کیلومتر به مدت ۱۰۲۰۸ ثانیه تا ۱۰۲۲۴ ثانیه به یک هدف از پیش تعیین شده برخورد کردند.

کره شمالی برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۱ یک سامانه موشکی کروز دوربرد را آزمایش کرد و از آن زمان این تسلیحات را استراتژیک توصیف کرد و نشان داد که این تسلیحات با هدف مسلح کردن آنها به کلاهک‌های هسته‌ای ساخته می‌شوند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی گفت که پرتاب‌های اخیر با موفقیت آمادگی جنگی نیروهای رزمی هسته‌ای کره شمالی را نشان داد و ثابت کرد که توان موشکی کره شمالی در حال تقویت «قابلیت‌های ضد حمله اتمی مرگبار علیه نیروهای متخاصم در همه جبهه ها» هستند.

مقامات کره جنوبی و ژاپن این آزمایش‌ها را تأیید نکرده‌اند. این دو کشور اغلب پرتاب‌های کره شمالی را شناسایی و به طور علنی گزارش می‌دهند.

با وجود تحریم‌های طولانی مدت سازمان ملل متحد بر سر برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای، کره شمالی تولید انبوه موشک‌های جدید خود را توسعه داده است.

این کشور آخر هفته گذشته نیز، یک موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد و روز دوشنبه یک جفت موشک کوتاه برد را به سمت دریا در سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.