تکلیف جانشینی دختر کیم جونگ مشخص شد؟

کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد، هنوز برای تعیین قطعی اینکه دختر جدیدا رونمایی شده رهبر کره شمالی برای جانشین شدن به جای پدرش در رهبری پرورش می‌یابد، زود است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیرا پس از حاضر شدن کیم جو آئه، دختر حدودا ۱۰ ساله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به همراه پدرش در یک مراسم رژه بزرگ نظامی در پیونگ یانگ و انتشار خبر صدور تمبر با تصویر او در این کشور، گمانه‌زنی‌ها درباره او تشدید شده است.

کوون یانگسه، وزیر اتحاد مجدد دولت کره جنوبی که مسئول امور مربوط به کره شمالی در سئول است، امروز چهارشنبه در جریان نشست یک کمیته پارلمانی در سئول باوری که اخیرا درباره پرورش دادن دختر کیم جونگ اون به عنوان رهبر بعدی کره شمالی مطرح شده را به چالش کشید. او دو فاکتور را برای به چالش کشیدن این باور، یکی نسبتا جوان بودن خود کیم جونگ اون و دیگری سلسله مراتب مردسالارانه حکومت کره شمالی را ذکر کرد.

کوون به قانونگذاران تاکید کرد: "برخی دیدگاه‌ها وجود داشته مبنی بر اینکه هدف از این ظاهر شدن او، صحبت کردن از انتقال قدرت موروثی است. اما با در نظر گرفتن سن کیم جونگ اون و این حقیقت که کره شمالی ذات خیلی مردسالارانه‌تری نسبت به کشور ما دارد، درستی این گمانه که کره شمالی در حال آماده کردن یک زن برای به ارث بردن قدرت است با پرسشهای فراوانی مواجه است."

کوون بیان داشت، ظاهر شدن‌های مکرر این دختر در ماه‌های اخیر در برابر انظار عمومی به احتمال بیشتر هدفش تقویت حمایت مردم از خاندان حاکم کیم و آماده‌سازی برای انتقال قدرت ارثی در آینده بوده است.

رسانه‌های کره جنوبی گمانه‌زنی کرده‌اند، کیم جونگ اون علاوه بر کیم جو آئه، همچنین یک پسر بزرگتر از او و یک فرزند سومی که احتمالا دختر است، دارد. اما کوون خاطرنشان کرد که فقط کیم جو آئه به عنوان کسی که رسما به عنوان فرزند کیم جونگ اون تایید شده، مطرح است.

کره شمالی در ماه نوامبر با اعلام اینکه کیم جو آئه همراه با پدرش ناظر بر آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما بوده، از او رونمایی کرد. او از آن زمان تاکنون چهار بار دیگر در ملاء عام ظاهر شده است که از جمله آنها یک رژه نظامی که چند روز پیش برگزار شد، بود.

رسانه‌های دولتی کره شمالی از او به عنوان "محبوب‌ترین" یا "محترم‌ترین" فرزند کیم یاد و عکس‌ها و ویدیوهای زیادی از او که نزدیکی‌اش به پدرش را نشان می‌دهد، منتشر کرده‌اند.

همچنین چند روز قبل نیز هشت تمبر پستی جدید در کره شمالی رونمایی شد که روی پنج تای آنها تصویر کیم جو آئه نقش بسته بود. دختر کیم جونگ اون در مراسم رونمایی از این تمبرها حضور داشت.

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی بعد از اولین حضور کیم جو آئه در برابر انظار عمومی نشستی با قانونگذاران این کشور داشت و به گفته برخی از قانونگذاران حاضر در این نشست برگزار شده در پشت درهای بسته، این سازمان اعلام کرده که کیم جو آئه دومین فرزند کیم جونگ اون است.

این سرویس جاسوسی بعدا اعلام کرد که معتقد است کیم جونگ اون با بردن دخترش به مراسم‌های عمومی قصد دارد به مردم عزم خود را برای واگذاری قدرت به یکی از فرزندانش در آینده نشان دهد، هرچند که این سازمان ارزیابی کرد در ظاهر طوری نشان داده نمی‌شود که کیم جو آئه قرار است جانشین پدرش شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.