«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از بازدید از یک رزمایش نظامی، درخصوص احتمال شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد هدف از برگزاری این رزمایش «محک زدن قابلیت تحرک و توان آتش در حملات» بود توانست «رضایت بالای» کیم را جلب کند.

کیم پس از بازدید از این رزمایش در جلسه حزب حاکم کارگر شرکت کرد که محور آن اجرای دقیق‌تر «گام‌های ویژه مبارزه با همه‌گیر شدن» ویروس کرونا بود.

رهبر کره شمالی در این نشست گفت: «در صورتی که گسترش این بیماری مسری از کنترل خارج شود و به کشور ما راه پیدا کند، عواقبی جدی را با خود به همراه خواهد آورد».

وی افزود: «در نظام مبارزه با فراگیر شدن این بیماری، نباید هیچ مورد استثنایی وجود داشته باشد. هرگونه کانال یا فضایی که از طریق آن ممکن است این بیماری وارد شود باید بسته شده و اقداماتی از قبیل قرنطینه، معاینه و آزمایشات باید تقویت شوند».

رهبر کره شمالی در حالی از ورود ویروس کرونا به این کشور هشدار داد که دولت کره جنوبی روز شنبه از ابتلای ۲۱۹ مورد جدید به ویروس کرونا خبر داد. با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان در این کشور به ۳۱۵۰ مورد افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.