شرکت مشاوره مدیریت اسلالوم (Slalom Consulting) تعیین مشاور برای موکلانش را بر اساس شهر اقامت مشاور صورت می‌دهد تا به این صورت از نیاز به فرودگاه و هتل کاسته شده و زمان کمتری هم در جاده تلف شود. کارکنان آنها هر سه سال یک‌‌بار می‌توانند یک ماه مرخصی با ۷۵‌درصد از حقوق خود را دریافت کنند. چنین اقداماتی باعث شده تا شرکت در رده‌‌بندی‌‌های روزنامه‌‌ها، مجلات و سایت گلس‌‌دور جایگاه مناسبی نسبت به سایر رقبایش داشته باشد. کارکنان شرکت پوشاک و لوازم طبیعت‌‌گردی پاتاگونیا در کالیفرنیا در تعیین ساعت کاری خود مختار هستند. بنابراین می‌توانند یک یا چند ساعت زمان کارشان را جابه‌جا کرده تا فرصت کافی برای قایقرانی یا یک دوچرخه‌‌سواری ۳۰ مایلی داشته باشند. واشنگتن پست در سال ۲۰۱۴ به تحلیل وضعیت رشد این شرکت پرداخت: «اندازه شرکت خانوادگی پاتاگونیا از سال ۲۰۰۸ تاکنون دوبرابر و میزان سود عملیاتی‌‌اش سه‌‌برابر شده است تا به رقم ۶۰۰‌میلیون دلار در ۲۰۱۳ برسد. ۲ هزار پرسنل آن در سراسر جهان به شدت وفادار هستند و نرخ استعفای آنها در کمترین حد ممکن است. این شرکت در حال گسترش فعالیت‌هایش به بازارهای جدید جهانی است.»

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت مخابراتی بندویچ، دیوید مورکن سیاست‌هایی را به اجرا گذاشته که کارکنان را وادار به استفاده از تمام مرخصی‌‌های سالانه خود می‌کند و در طول مرخصی هم امکان تماس با شرکت را نخواهند داشت. مجله فوربس در این باره گزارش داده است: «برای اطمینان از اجرای این سیاست، هنگامی که یکی از کارکنان شرکت به مرخصی می‌رود، به تمام افرادی که در ارتباط مستمر با او هستند (کارکنان، شرکا، رئیس و... ) با ایمیل اطلاع داده می‌شود. در این ایمیل به آنها دستور داده می‌شود که اگر در طول مرخصی خود به هر دلیل با شما تماس گرفت، ما را در جریان بگذارید.»  مدیرعامل شرکت نرم‌‌افزاری فول‌‌کانتکت، بارت لورانگ در سال ۲۰۱۲ تصمیم به ارائه مرخصی جدیدی موسوم به «مرخصی با حقوق» گرفت. کارکنان شرکت او نه تنها هنگام مرخصی، حقوق رایج خود را می‌‌گیرند، بلکه در صورت رعایت ۳ قانون، از پاداشی ۷۵۰۰ دلاری هم بهره‌‌مند می‌‌شوند: ۱) مجبور هستید به تعطیلات بروید وگرنه پولی دریافت نخواهید کرد. ۲) باید آفلاین شوید. ۳) در تعطیلات نمی‌توانید کار کنید.

با این حال، احتمالا نمی‌توان شرکتی مانند شرکت نرم‌‌افزار آماری ساس (SAS Institute) پیدا کرد که به خوبی نیاز به تغییرات در شیوه رایج کار را درک کرده باشد. جیم گودنایت، مدیرعامل شرکت ساس در دهه ۱۹۶۰ از مشاهده افرادی که در پروژه فضایی آپولو کار می‌کردند و مانند کارگران یک خط مونتاژ با آنها رفتار می‌‌شد، متاثر شد و تصمیم گرفت که شرکت خود را به شکل متفاوتی اداره کند.

میراث او که از پروژه‌‌های تحقیقاتی دانشگاه کارولینای شمالی منشعب شده بود، اکنون بزرگ‌ترین شرکت نرم‌‌افزاری خصوصی جهان است. آنها همچنین بر اساس رده‌‌بندی‌‌های سالانه فورچون یکی از ۱۰۰ شرکت برتر جهان برای کار هستند. سال‌ها پس از گذشت تغییرات انسانی در سیاست‌های شرکت، همچنان نام آن در صدر این فهرست یا نزدیکی صدر آن است.

شرکت ساس به قدری نامش در رسانه‌‌های برجسته تکرار می‌شود که روزنامه‌‌نگاران مانند بازاریاب این شرکت به نظر می‌‌رسند. بیش از یک دهه قبل، مارلی سیفر در برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه در شبکه سی‌‌بی‌‌اس، کار کردن در ساس را «زندگی نیک» توصیف کرد. نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۰۹ نوشت: «گشتی در حیاط ۳۰۰ جریبی شرکت که به خوبی باغبانی و آراسته شده، جای تردیدی نمی‌‌گذارد که چرا شرکت ساس هر سال در زمره بهترین مکان‌‌ها برای کار شناسایی می‌شود.» در سال ۲۰۱۳، مجله فوربس به تفصیل درباره صدرنشینی این شرکت در فهرست بهترین توازن بین کار و زندگی وب‌سایت گلس‌‌دور پرداخت. در همان سال، مجله فست کامپانی آن را «بهترین مکان کار جهان» دانست؛ مجله‌‌ای که پیش‌تر ساس را ملقب به «سهامی عام سلامت روان» کرده بود.  کار کردن در شرکتی که هنگام صرف غذا در یکی از چهار کافه شرکت موسیقی زنده پخش می‌کند، چه حسی دارد؟ جایی که سالاد از صیفی‌‌جات کاشته شده در محوطه درست می‌شود و رئیستان شما را تشویق می‌کند که ناهار را با فرزندانتان میل کنید؟ ساس شبیه هیچ‌کدام از شرکت‌هایی نیست که وصفش را شنیده‌‌اید. باشگاه، استخر و مزرعه انرژی خورشیدی بخشی از محوطه شرکت است و گوسفندان به کوتاه نگه داشتن چمن‌‌ها کمک می‌کنند. همچنین هیچ‌کدام از کارکنان در اتاقک و میزهای کوچک حبس نشده‌‌اند و هر کدامشان دفتر خود را دارند.

بخشی از سنت‌‌های شرکت که تاریخش به زمان تاسیس در سال ۱۹۷۶ می‌‌رسد، ارائه اسمارتیز (ام‌اند ام) رایگان در روزهای چهارشنبه است. آنها این شکلات‌‌ها را تناژی خریداری می‌کنند. کارکنان و خانواده‌‌هایشان به تمام امکانات پزشکی و سلامت جسم و روان دسترسی دارند. آنها می‌توانند در زمان استراحت به سالن‌‌های بسکتبال و راکت‌‌بال بروند یا به اتاق‌‌های بدنسازی و استخر مراجعه کرده یا در مسیرهای ۴۰ مایلی پیاده‌‌روی یا باغ مدیتیشن وقت بگذرانند.  گودنایت، مدیرعامل شرکت، در مقاله‌‌ای که در نشریه مدیریتی هاروارد بیزینس انتشار یافت، نوشت: «اگر ذهن کارکنان مشغول باشد، چه می‌توانند بکنند؟ هر قدر که شرکتی بتواند حواس‌‌پرتی‌‌های کارکنان را کمتر کند، پتانسیل خلاقیت و ایده‌‌پردازی آنها را بالاتر می‌‌برد.»

ساعات کاری شرکت، ۳۵ ساعت در هفته و ۵ روز کاری است. البته به ندرت کسی به این اندازه کار می‌کند اما اضافه‌‌کاری آنها با میل و اشتیاق است. گودنایت معتقد است که «پس از ۸ ساعت کار احتمالا فقط به اشتباهات خود اضافه می‌‌کنید.»

شاید تصور شود که گودنایت یک مارکسیست صندل‌‌پوش است که به کشت کاهو در فضای شرکت می‌‌پردازد. اما او یک سرمایه‌‌دار است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان پنجاه و هشتمین فرد ثروتمند جهان شناخته شد. او دکترای آمار دارد و یک شرکت آمار نرم‌‌افزاری را اداره می‌کند. او و تیم مدیریت شرکت به خوبی محاسبه کرده‌‌اند که چه توجه‌‌هایی بهترین بازدهی را دارد. فوربس برآورد می‌کند که نتیجه تلاش افرادی که برای گودنایت کار می‌کنند (و این کار را هم با رضایت انجام می‌دهند)، افزایش ۲/ ۷‌میلیارد دلاری ثروت او بوده است.