رشد نوآوری در آمریکای شمالی

1 copy

تحقیقات مذکور، داده‌ها را در هفت فاکتور کلیدی شامل اشتغال در صنعت تکنولوژی، میانگین حقوق دریافتی برای شغل‌های تکنولوژیک، نرخ رشد دستمزد، تنوع جنسیت، هزینه زندگی، میانگین اجاره و میانگین زمان رفت‌وآمد بررسی کرده تا دریابد کدام شهرهای کانادا بهترین قطب تکنولوژی برای کار و زندگی افراد محسوب می‌شوند. جدول زیر رتبه‌بندی شهرها را بر اساس این فاکتورها نشان می‌دهد.

 مراکز نوآوری بزرگ

شبکه رسانه‌ای دیجیتال کانادا (CDMN): در سال 2009 در شهر کیچینر تاسیس شده و هدف منحصر به فرد آن، متصل کردن اکوسیستم‌های تکنولوژی در سراسر کانادا است. این مرکز در حال حاضر 27 قطب متنوع نوآوری (و نه صرفا تکنولوژیک) را در شهرهای مختلف کانادا به هم ارتباط داده است. هر یک از این قطب‌های نوآوری، در اکوسیستم منطقه‌ای خود یک سازمان مستقل و قوی محسوب می‌شوند. آنها فضاهای کاری اشتراکی، آموزش، امکانات سرمایه‌گذاری و ... را در اختیار شرکت‌های تکنولوژی کوچک و متوسط قرار می‌دهند و توانایی آنها را برای ورود به بازارهای بین‌المللی تسریع می‌کنند.

مارس دیسکاوری (MaRS Discovery): این روزها شرکت‌ها و موسسات می‌دانند که نوآوری با یک چشم‌انداز تک پیش نمی‌رود و نیاز به محیطی دارد که نوآوری بارها و بارها در آن اتفاق بیفتد. در 15 سال گذشته، منطقه مارس دیسکاوری مدل جدیدی از نوآوری باز را در قلب تورنتو ایجاد کرده است.

این منطقه که فضایی حدود 140 هزار متر مربع در تورنتو دارد، بیش از 120 فعال نوآوری را در خود جای داده است؛ از جمله لابراتوارهای تحقیقاتی و شرکت‌های تکنولوژی جهانی که هر کدام از آنها برای ایجاد جامعه‌ای مشارکتی در جهت حل مشکلات مهم انتخاب شده‌اند. در واقع مارس دیسکاوری پلت‌فرمی برای استارت‌آپ‌ها و محققان و نوآوران محسوب می‌شود. این پلت‌فرم از بیش از 1400 شرکت علمی و تکنولوژی کانادایی حمایت می‌کند که با بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی سروکار دارند و در هر مرحله از رشدشان، از استارت‌آپ گرفته تا شرکت‌های رشد یافته، منابع متناسب‌سازی شده در اختیارشان قرار می‌دهد.

حوزه تمرکز مارس چهار بخش تکنولوژی پاک، سلامت، فین‌تک و نرم‌افزار مدیریتی است که بیشترین پتانسیل تشکیل شرکت‌هایی را دارند که اثرگذاری زیادی برای تقویت اقتصاد دارند. از سال 2008 مارس حدود 3/ 6 میلیارد دلار سرمایه برای حمایت از شرکت‌ها تامین کرده و این شرکت‌ها توانسته‌اند در مجموع به درآمد 4/ 4 میلیارد دلاری برسند.

Communitech: یک مرکز تجمعی برای جامعه تکنولوژی شهر واترلو است. این مرکز نوآوری صنعتی، استارت‌آپ‌ها، برندها، آژانس‌های دولتی، موسسات آکادمیک، انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌ها را گرد هم می‌آورد تا به موفقیت جامعه خود که بیش از 1000 عضو شرکتی دارد، کمک کند.

DMZ: این مرکز که یکی از برترین انکوباتورهای دانشگاهی آمریکای شمالی محسوب می‌شود، منابعی در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد تا استارت‌آپ‌های خود را رشد دهند و به شرکت‌های موفق تبدیل کنند. این مرکز که در تورنتو واقع شده، پذیرای هر شرکتی هست و به کارآفرینان تازه‌کار کمک می‌کند با مشتریان، مشاوران و کارآفرینان دیگر ارتباط بگیرند.

Innovate Calgary: در کمپ اصلی دانشگاه کلگری واقع شده و امکانات تکنولوژیک و خدمات انکوباتوری کسب‌وکار به محققان، کارآفرینان و کسب‌وکارها در بخش تکنولوژی ارائه می‌کند. این سازمان که به طور اختصاصی به رشد تجاری‌سازی تکنولوژی کمک می‌کند، به کسب‌وکارها مشاوره فنی هم می‌دهد و رویدادهای شبکه‌سازی برگزار می‌کند.