آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ، با دست‌کم یک اتهام کیفری مواجه است

آسوشیتدپرس در گزارشی درباره بند‌های اتهامی در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، نوشت که رئیس جمهور سابق آمریکا با دست‌کم یک اتهام کیفری مواجه است. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، شنبه ۱۲ فروردین به نقل از منابع خود نوشت یکی از بند‌های اتهامی نوشته شده در کیفرخواست، مربوط به جعل اسناد در سوابق تجاری است. این در حالی است که کیفرخواست علیه ترامپ در این مرحله، محرمانه است.

یادداشت اعتراضی ایران به وزارت امور خارجه آذربایجان+جزئیات

آسوشیتدپرس در گزارشی درباره بندهای اتهامی در کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، نوشت که رئیس جمهور سابق آمریکا با دست‌کم یک اتهام کیفری مواجه است.

این گزارش پس از پیشنهاد هیئت منصفه ارشد در دادستانی نیویورک برای محاکمه آقای ترامپ با اتهام پرداخت «حق‌السکوت» به یک بازیگر فیلم‌های جنسی و لاپوشانی این پول از راه‌های «غیرقانونی» و در آستانه «تسلیم شدن» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به دستگاه قضایی منتشر شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، شنبه ۱۲ فروردین به نقل از منابع خود نوشت یکی از بندهای اتهامی نوشته شده در کیفرخواست، مربوط به جعل اسناد در سوابق تجاری است.

این در حالی است که کیفرخواست علیه ترامپ در این مرحله، محرمانه است.

سوزان نِچِلِس، یکی از وکلای تیم حقوقی مدافع آقای ترامپ، تأیید کرده که موکلش خود را روز سه‌شنبه به دادگاه معرفی خوهد کرد.

به گزارش شبکه ای‌بی‌سی، آقای ترامپ روز دوشنبه از فلوریدا، محلی که پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش در آن اقامت دارد، به نیویورک خواهد رسید.

تیم وکلا با دادستانی نیویورک به توافق رسیده که به آقای ترامپ دستبند زده نشود. همچنین او پس از انگشت‌نگاری و انداختن عکس به عنوان «متهم»، در مورد مفاد کیفرخواست تفهیم اتهام خواهد شد و پس از تأیید یا رد اتهام، آزاد خواهد شد و به خانه خود در فلوریدا بازخواهد گشت.

به نوشته آسوشیتدپرس، بند اتهامی جعل اسناد مربوط به یادداشت‌های دفاتر بازرگانی است که او مبلغ ۱۳۰ هزار دلاری را که به مایکل کوهن، یکی از وکلای وقت خود در سال‌ ۲۰۱۶ داده بود، به عنوان «حق‎‌الزحمه وکیل» نوشته و نه پرداخت مستقیم پول به زن آمریکایی که یک دهه پیش از آن، با او در ارتباط بوده است.

آقای ترامپ متهم است پس از آن‌که مایکل کوهن مبلغ ۱۳۰ هزار دلار را در چند چک به استورمی دنیلز، هنرپیشه فیلم‌های جنسی، داده بود، بدهکاری خود به مایکل کوهن را بازپرداخت کرد.

استورمی دانیلز با وجودی که پول را گرفته بود، دو سال پس از آغاز به کار ریاست جمهوری آقای ترامپ با حضور در رسانه‌های آمریکا گفت در سال ۲۰۰۶ با او رابطه جنسی داشته است. در آن زمان، یک سال از ازدواج آقای ترامپ با ملانیا سپری شده و خانم ملانیا تازه بارون، پسرش را به‌دنیا آورده بود.

تحقیقات رسانه‌های آمریکا مدعی بود که آقای ترامپ در همان سال‌ها روابط مشابهی نیز با یک زن دیگر به نام کِرِن مک‌دوگال، که او هم «مدل پلی‎‌بوی» بود، داشت و به او هم ۱۵۰ هزار دلار «حق‌السکوت» پرداخت.

رسانه‌های آمریکا اوضاع خیابان‌های اطراف دادستانی نیویورک را پس از التهابی اندک، رو به آرامش توصیف کردند هر چند که رسانه‌های متعدد آمریکایی و بین‌المللی از هم‌اکنون در برابر این نهاد صف کشیده‌اند تا لحظه تاریخی ورود یک رئیس‌جمهوری پیشین به عنوان «متهم» را ثبت کرده و گزارش دهند.

پس از دو استماع در کنگره آمریکا علیه آقای ترامپ در دوران ریاست‌ جمهوری‌اش که ناکام بود، او اکنون اولین رئیس‌جمهور پیشین این کشور است که در مقام متهم قرار گرفته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، تیم وکلای آقای ترامپ دفاعیات او را آماده کرده‌ است.

دونالد ترامپ شامگاه جمعه‌ با تکرار «بی‌گناهی کامل» و تلاش افراطیون دموکرات برای «انتقام‌گیری سیاسی» و «اقدام گستاخانه برای دخالت در انتخابات» (آتی)، افزود قاضی که برای دادگاه او تعیین شده، از وی متنفر» است و نمی‌تواند قضاوتی عادلانه انجام دهد.