نقد یک کتاب با حضور لیلی رشیدی

داستان «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها» نوشته داگلاس آدامز درباره سفر کهکشانی پرماجرای مردی میان‌مایه از طبقه متوسط انگلیس به نام آرتور دنت و نقش ناخواسته او در یافتن معنای زندگی است. آدامز در این اثر با نقل داستانی، ماجراهایی را که در فضای بین‌کهکشانی و سیاره‌هایی دور از کره زمین رخ می‌دهند، زمین، زمان، قدرت، مراجع و اتوریته‌های جهان معاصر، آدم‌ها و مفاهیم، افکار و کردار انسان‌ها را با زبانی کنایی و طنزی متعالی به نقد می‌کشد.رمان پنج‌جلدی «راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها»، که برخی منتقدان آن را از درخشان‌ترین طنزها و زیباترین آثار پست‌مدرن ارزیابی می‌کنند، از پرفروش‌ترین کتاب‌های دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی بود، جوایز فراوانی را از آن خود کرده و تاکنون به ده‌ها زبان ترجمه شده و براساس آن یک سریال تلویزیونی، یک تئاتر، یک موزیکال و یک فیلم سینمایی خلق شده است.

مدیریت این نشست بر عهده لیلی فرهادپور، مترجم و بازیگر، است و لیلی رشیدی، بازیگر و صداپیشه، و آرش سرکوهی، مترجم کتاب، سخنرانان این مراسم هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست که ساعت ۱۸:۳۰ به صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌توانند پس از رزرو جا به موسسه فرهنگی هنری ته‌رنگ اندیشه و خیال در خیابان نجات‌اللهی (ویلا) مراجعه کنند.