مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، امروز ساعت ۹:۳۰ برگزار می‌شود. پیکر این هنرمند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد.داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. وی در ۸۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد که از آن میان می‌توان به دو نیمه سیب، همسر، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس اشاره کرد. اسدزاده صبح یکشنبه ۳ شهریور ماه در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

 گالری‌های نگر و ایده پارسی به‌صورت همزمان به مناسبت زادروز محمدرضا شجریان، نـمایشگاه گروهی نـقاشی‌خط و خـوشنویسی برگزار می‌کنند. نمایشگاه نقاشی‌خط و خوشنویسی با عنوان «بخوان‌ای خسرو آواز ایران» از ۲۹ شهریور ماه به‌صورت همزمان در گالری‌های نگر و ایده پارسی آغاز به کار می‌کند و تا سوم مهرماه نیز ادامه دارد.

 همزمان با فرا رسیدن روز جهانی سینما، خانه موزه بتهوون در بخش‌های مختلف این مجموعه آثار و اسناد منتشرشده در حوزه موسیقی فیلم را در معرض نمایش قرار می‌دهد. بابک چمن‌آرا، مدیر خانه موزه بتهوون در این باره گفت: ما در گنجینه شخصی خانه موزه بتهوون حدود هفت هزار سند داریم که قرار است با توجه به مناسبت‌های مختلف این اسناد را به نمایش بگذاریم. در حال حاضر با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی سینما قرار داریم اسناد و خاطرات موسیقی فیلم که مربوط به گنجینه شخصی خانه موزه بتهوون است در این مرکز فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود. نمایش اسناد و خاطرات موسیقی فیلم از روز پنج‌شنبه هفتم شهریور آغاز می‌شود و بازدید از این اسناد برای عموم آزاد است. این مجموعه فرهنگی-هنری واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، شماره ۶۹ نبش کوچه یازدهم است.