دنیای‌اقتصاد: مستند «روزگار بلور» به کارگردانی امیر فرض‌اللهی که به زندگی حرفه‌ای محمد بلوری، پدر حوادث‌نویسی مطبوعات ایران، می‌پردازد سه‌شنبه ۱۳ تیر‌ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سیف‌الله داد خانه سینما نمایش داده و نقد می شود.

 

دنیای‌اقتصاد: نمایش «جریان» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی روی صحنه می‌رود. این نمایش درباره مصطفی، سردبیر مجله‌ای است که علیه یک جریان مقاله‌ای می‌نویسد و در پی این اتفاق ماجراهای نمایش شکل می‌گیرد. روزبه حصاری، صالح لواسانی، محمد نیازی، مهدی رحیمی‌سده و ... در این نمایش بازی می کنند.

 

دنیای‌اقتصاد: نمایش «خانم آوازخوان کله‌طاس» به کارگردانی حمیدرضا مرادی از چهاردهم تیر‌ماه روی صحنه خانه نمایش دا می‌رود. درباره این اجرا آمده است: «در اینجا روی صحنه اتفاقی نمی‌افتد، چیزی گفته نمی‌شود. اینجا آدم‌ها را بعد از فاجعه می‌بینیم. در اینجا ما فقط به احساسات لطیف‌تر بخش زنده وجودمان نیاز داریم.» نرگس کیومرثی، پگاه نوربخش، عباس نورمحمدی، حمیدرضا مرادی، بیتا پورحسینی و غلام قلندری بازیگران این نمایش هستند.

 

دنیای‌اقتصاد: همایش «ارتباط ادبیات و علوم بینارشته‌ای» همزمان با روز قلم چهارشنبه چهاردهم تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و طی آن موضوعاتی نظیر «سینما و ادبیات»، «فلسفه و ادبیات»، «جامعه‌شناسی و ادبیات»، «هنرهای نمایشی و ادبیات» و «مطالعه زنان و ادبیات»  مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.