خاطرات سیامک صفری از «بمب؛ یک عاشقانه»

او با اشاره به تصویرسازی شب‌های بمباران در فیلم ادامه داد: صحنه‌های این فیلم سینمایی مثل تصویرسازی شب‌های بمباران دوران جنگ و جمع شدن همسایه‌ها در زیرزمین خانه برای خود من یادآور خاطرات و حال‌و‌هوای جنگ بود و به نوعی تجدید خاطره به شمار می‌آمد. این بازیگر افزود: زندگی این‌قدر پرسرعت و پراتفاق سپری می‌شود که وقتی از چیزی دور می‌شوی تنها سایه‌هایی از آن در ذهنت باقی می‌ماند. اما به خاطر دارم که در روزهای جنگ همسایه‌ها کنار یکدیگر احساس آرامش و امنیت بیشتری داشتند. در واقع همه آنچه در فضای تلخ و ترسناک جنگ اتفاق می‌افتاد، شیرینی‌های خودش را نیز داشت. با توجه به این موضوع «بمب؛ یک عاشقانه» هم توانست آدم‌ها، فضاها، روابط و شرایط آن دوره را به‌خوبی در ذهن مخاطبان یادآور شود.

این بازیگر در تعریف از شخصیت آقای مالکی فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» مطرح کرد: مالکی در کل شخصیتی خونسرد بود که نگاهش به جهان کمی فیلسوفانه به نظر می‌رسید. او سعی می‌کرد از همه وقایع، هرچقدر که هولناک و ترسناک بودند، خیلی ساده و با آرامش بگذرد.صفری ادامه داد: تصویرسازی از خونسردی این شخصیت در سکانس‌‍‌هایی از فیلم با تخته‌نرد بازی کردن او، آن هم درست در زمانی که دیگر همسایه‌ها از ترس بمباران استرس زیادی داشتند، تشدید می‌شد. از نظر من مالکی به‌ظاهر بی‌خیال بود ولی در واقع با تجربه دیگری دنیا را نگاه می‌کرد. بازیگر فیلم «خون شد» افزود: «بمب؛ یک عاشقانه» دنیا و فضای خاص خودش را داشت؛ دنیایی که اصلا نمی‌توانم نمونه‌اش را در آثار دیگری که به عنوان بازیگر در آنها حضور داشتم، پیدا کنم.

بهتر است بگویم، عطر و طعم این اثر برای خودش است و این را در آثار دیگر نمی‌بینم. فیلم دارای فضایی بود که همراه با لحظات ترسناک و پر از استرسی که داشت لحظاتی هم برای خندیدن به مخاطب ارائه می‌کرد. سیامک صفری کار کردن با معادی را جزو تجربیات خوب کاری خود دانست و گفت: پیمان معادی بسیار خوش‌فکر، آرام و پرانرژی است. اینها مجموعه‌ای از خصوصیاتی است که از همکاری با او به یاد دارم؛ کارگردانی که برخورد و تعاملش با بازیگران در ایجاد آرامش و جاافتادن درست شخصیت‌های فیلم بسیار کمک‌کننده بود. او افزود: قطعا کارگردان در پرداخت صحیح فیلمنامه، خط روایی فیلم و شخصیت‌پردازی‌های درست نقش موثری دارد و این مجموعه‌ای است که باعث تاثیرگذار بودن فیلم و ارتباط مخاطبان با آن می‌شود.

این هنرمند حضور محمود کلاری را به عنوان بازیگر در فیلم جذاب دانست و گفت: از آنجا که علاقه بسیاری به آقای کلاری به‌عنوان مدیر فیلمبرداری پرسابقه و محبوب سینما دارم، حضورشان در جمع بازیگران فیلم یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین خاطراتی است که از فیلم دارم.