فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی دارند. این آثار با داستان‌ها و تجربه‌های بی نظیر مخاطبان را شیفته خود می‌کنند. بخش بزرگی از این قدرت جذابیت به بازیگران باز می‌گردد. بازیگرانی که در این لیست قرار دارند نه تنها آروزی خود برای بازیگری را تحقق بخشیدند بلکه با نقش‌های متفاوت و البته متعددی که بازی کردند، در خاطرات عده زیادی از سینما دوستان ماندگار شدند.

در اینجا بازیگرانی را معرفی می کنیم که طبق آمار IMDb در بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی حضور پیدا کرده اند! البته مواردی هم هستند که در بیش از ۴۰۰ فیلم حضور پیدا کرده اند. دنی ترخو، جیمز هونگ و اریک رابرت از جمله این افراد هستند.

بتی دیویس/ ۱۲۳ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

او در سال ۱۹۰۸ متولد شد و کار خود را از ۲۱ سالگی در برادوی آغاز کرد. این بازیگر در سال ۱۹۳۲ با عقد قرارداد با برادران وارنر در فیلم سینمایی «مردی که نقش خدا را بازی کرد» به نقش آفرینی پرداخت. او در صنعتی که در آن زمان تحت سلطه مردان بود توانست موفق شود و با دو فیلم سینمایی «خطرناک» و «جزبل» جایزه اسکار دریافت کند. او با ۱۲۳ نقشی که در طول حرفه اش بازی کرده در زمان خود به یکی از پردرآمدترین زنان آمریکا تبدیل شده بود. او در سال ۱۹۸۹ به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

جودی دنچ/ ۱۲۸ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

این بازیگر بریتانیایی متولد سال ۱۹۳۴ است. او با همکاری با کمپانی‌های مختلفی توانست وارد دنیای هنر شود و نخستین حضور سینمایی خود را در فیلم «راز سوم» محصول سال ۱۹۶۴ تجربه کند. او در ادامه در سریال‌های تلویزیونی بازی کرد و نهایتاً با مجموعه فیلم‌های جیمزباند به شهرت رسید. او در ۱۲۸ فیلم سینمایی حضور داشته و سابقه بردن جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب را نیز دارد.

آنتونی هاپکینز/ ۱۳۷ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

آنتونی هاپکینز زاده سال ۱۹۷۳ در ولز، یکی از بازیگران معروف در دهه‌های اخیر است. او در دهه ۶۰ میلادی فعالیت خود را در زمینه سینما آغاز کرد و در سال ۱۹۶۷ با فیلم «اتوبوس سفید» پایش به فیلم‌های سینمایی باز شد. ۱۱ سال بعد او اولین نقش اصلی خود را در فیلم «جادو» و «مرد فیلی» بازی کرد. او پس از بازی در نقش هانیبال شهرتش دو چندان شد. نقشی که برای او یک جایزه اسکار به ارمغان آورد. او با حضور در ۱۴۰ پروژه عطش خود برای بازی در هر نقشی را نشان داده است.

جکی چان/ ۱۴۲ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

جکی چان با نام اصلی چان کونگ سانک متولد سال ۱۹۵۴ هنگ کنگ است. همانطور که می دانیم او نه تنها یک بازیگر شناخته شده است بلکه کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه نیز انجام داده و در زمینه هنر‌های رزمی نیز تبحر دارد. او در مدت کوتاهی در دهه هفتاد با بازی در نقش‌های مکمل در کنار بروس لی شروع به فعالیت کرد. او در سال ۲۰۱۶ یک جایزه افتخاری از اسکار دریافت کرد که به خاطر ۱۴۲ فیلمی است که در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

رابرت ونگر/۱۵۱ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

رابرت ونگر، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی، در سال ۱۹۳۰ متولد شد و در سن ۲۰ سالگی توانست بازیگری را با فیلم سینمایی «سال‌های خوش» آغاز کند. سال‌ها بعد کمپانی فاکس قرن بیستم اجازه درخشش به او به عنوان یک ستاره جوان را داد و در فیلمی مثل «تایتانیک» محصول سال ۱۹۵۳ بازی کرد.

مایکل کین/۱۷۶ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

او متولد سال ۱۹۳۳ در لندن است. در اولین روز‌های بازیگری نامش مایکل وایت بود که بعد‌ها به کین تغییر پیدا کرد و اکنون به همین نام شناخته می‌شود. او پیش از آغاز حرفه اش در زمینه سینمایی در تئاتر و تلویزیون فعالیت کرده بود. او سابقه بردن جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل مرد و جایزه گلدن گلوب را دارد. او تا کنون در ۱۷۶ پروژه سینمایی بازی کرده است. جدیدترین پروژه او هم «تنت» است که کریستوفر نولان کارگردانی آن را انجام داده.

ساموئل جکسون/۱۹۱ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

این بازیگر که تقریبا ۷۱ سال دارد، اولین حضور مهم خود در یک فیلم سینمایی را در سال ۱۹۷۳ رقم زد؛ اما تا زمانی که در فیلم سینمایی «داستان عامه پسند» تارانتینو در نقش یک قاتل بازی نکرد به شهرت نرسید. او در ادامه موفقیت‌های خود را ادامه داد و تا کنون در ۱۹۱ پروژه حضور داشته است. او را می توان در سینمای این روز‌ها با فیلم‌های «جنگ ستارگان»، «مرد آهنی» و «مرد عنکبوتی» دید.

کریستوفر پلامر/۲۱۶ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

پلامر حدود ۷ دهه را روی صحنه تئاتر گذرانده است. او از تونی و اسکار برای فعالیت‌های خود جایزه دریافت کرده است. هنوز می توان بازی‌های خوب او را در فیلم‌های «ذهن زیبا»، «الکساندر بزرگ»، «مردی که کریسمس را اختراع کرد» و «چاقو کشی» دید.

کریستوفر لی/ ۲۸۲ نقش

بازیگرانی که در بیش از ۱۰۰ فیلم حضور داشته اند

این بازیگر انگلیسی که در سال ۲۰۱۵ در سن ۹۳ سالگی درگذشت، در حدود ۳۰۰ نقش داشته است. او در اواخر دهه ۴۰ با نقش‌های مکمل کار خود را آغاز کرد. نقش آفرینی‌های او از فیلم‌هایی مثل دراکولا در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی، فرانکشتاین در سال ۱۹۵۷ و شرلوک هلمز در سال ۱۹۷۰ آغاز می‌شود و تا فیلم سینمایی «ارباب حلقه ها» در سال ۲۰۰۰ ادامه پیدا می‌کند. نقش او در این فیلم سینمایی بسیار تحسین شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.