روآن اتکینسون بازیگر نقش «مستر بین» با اظهارنظر درباره خودروهای برقی، اتحادیه اروپا را به چالش کشید.این بازیگر مطرح بریتانیایی با مقاله‌ای که به تازگی نوشته اعلام کرد «ماه عسل ما با خودروهای برقی رو به پایان است». او با این مقاله در مرکز بحث‌های جهانی قرار گرفت و واکنش شدید طرفداران محیط زیست و کارشناسان خودروهای برقی را برانگیخت. بازیگر نقش مستر بین گفت: خودروهای برقی ممکن است کمی بی‌روح باشند، اما مکانیسم‌های فوق‌العاده‌ای هستند: سریع، بی‌صدا و تا همین اواخر بسیار ارزان برای کار کردن. اما هر روز بیشتر از پیش احساس می‌کنم کمی فریب خورده‌ام چون وقتی شروع به بررسی حقایق می‌کنی، دیگر به نظر نمی‌رسد موتور الکتریکی آن نوشداروی زیست‌محیطی باشد که ادعا می‌شود.اتکینسون که از اولین تاییدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی بود و در عین حال برای کلکسیون خودروهای بنزینی قدیمی‌اش مشهور است، با اشاره به آلایندگی بیشتر ناشی از تولید این موتورها نسبت به تولید خودروهای بنزینی می‌گوید با توجه به آسیب‌های زیست‌محیطی برای استخراج مواد معدنی کمیاب در تولید باتری‌های لیتیومی برای خودروهای الکتریکی، بهتر است منتظر بمانیم تا موتورهای هیدروژنی باب شود و تا آن زمان همچنان بنزین بسوزانیم.

مستر بین copy

 

تولید سریال «روز صفر» نتفلیکس که از آن به عنوان اولین حضور رابرت دنیرو در یک سریال تلویزیونی یاد می‌شود متوقف شده است.تولید این سریال به تازگی در نیویورک شروع شده بود اما اکنون با اعتصاب نویسندگان، امکان ادامه کار وجود ندارد. هیچ زمانی هم برای بازگشت به ادامه کار تولید اعلام نشده است. نتفلیکس که از تهیه‌کنندگان بزرگ و یکی از هشت کمپانی‌ای است که با درخواست‌های نویسندگان موافقت نکرده، از اظهارنظر درباره توقف سریالش خودداری کرد.«روز صفر» با این موضوع ساخته می‌شود که چگونه در دنیای بحرانی که در ظاهر توسط نیروهای خارج از کنترل ما دارد اداره می‌شود، حقیقت را پیدا کنیم؟ و در عصری که پر است از تئوری توطئه، چقدر از این نیروها حاصل کارهای خودمان یا شاید حتی تصورات خودمان هستند؟گفته شده بود این سریال در ۶ اپیزود یک‌ساعته تولید می‌شود و انتظار می‌رفت سال ۲۰۲۴ استریم شود.این جدیدترین برنامه تلویزیونی است که تحت‌تاثیر ادامه مشکلات در هالیوود قرار گرفته است. اتحادیه نویسندگان (WGA) از اوایل ماه مه درحالی که برای عقد یک قرارداد جدید با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون به توافق نرسید اعتصاب کرده است.

biography-rabert-deniro-4 copy

 

برایان کرانستون اعلام کرد قصد دارد سال ۲۰۲۶ از بازیگری بازنشسته شود تا بتواند بیشتر با همسرش وقت بگذراند. این بازیگر که در فیلم «شهر سیارکی» وس اندرسون ایفای نقش کرده و در جشنواره کن امسال از این تجربه به‌عنوان عضوی از یک ارکستر یاد کرده بود، در مصاحبه‌ای جدید با نشریه «GQ» گفت که سال ۲۰۲۶ به طور موقت هم از بازیگری و هم از فعالیت‌های تجاری فاصله می‌گیرد تا بتواند زمان بیشتری را به رابین دیردِن همسرش اختصاص دهد.او گفت: همسرم در ۲۴ سال گذشته زندگی‌اش را وقف من کرد. او از افراد مشهور بود ولی مجبور شد زندگی خود را بر اساس زندگی من تنظیم کند و به همسر یک چهره مشهور بدل شد. حالا باید موضوع عوض شود چون او شایسته آن است.کرانستون و دیردن اولین‌بار سال ۱۹۸۶ سر صحنه فیلمبرداری «ایروولف» با هم آشنا شدند و ۳ سال بعد ازدواج کردند و اکنون دختری به نام تیلور دارند.

برایان کرانستون copy

 

حمله یک فرد ناشناس با چاقو و مجروح کردن چند نفر در شهر انسی فرانسه، برگزاری جشنواره مهم دنیای انیمیشن را در این منطقه تحت‌تاثیر قرار داده است. این اتفاق درست چند روز قبل از آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی رخ داد که قرار است فردا یکشنبه آغاز شود.به گفته مقامات، یک مهاجم چند کودک خردسال و حداقل یک بزرگسال را با چاقو زخمی کرد که باعث بروز جراحات در آنها شده است و انگیزه و هویت مهاجم بلافاصله مشخص شده است.برگزارکنندگان جشنواره انیمیشن انسی در بیانیه‌ای اظهار کردند: «مدیریت و تیم جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی با اطلاع از رویدادهای غم‌انگیزی که صبح امروز رخ داد، شوکه شدند.» این رویداد سینمایی که از ۱۱ تا ۱۷ ژوئن در ۲۲مایلی جنوب ژنو سوئیس برگزار می‌شود، طبق اعلام پیشین انیمیشن «آژیر» ساخته سپیده فارسی سینماگر ایرانی و محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک، در جمع  ۱۱ اثر بخش مسابقه اصلی شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی انتخاب شده بود و انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر هم به بخش آثار در حال ساخت (Work in Progress) این رویداد راه یافته بود.