دنیای اقتصاد: پانصد و سی‌ و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۵ اردیبهشت به ادامه نشست قبلی این برنامه یعنی نشست مربوط به نقد و نمایش فیلم «زندگی پنهان» به کارگردانی ترنس مالیک محصول سال ۲۰۱۹ اختصاص دارد و پس از نمایش فیلم نیز حسام سلامت، دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی، با موضوع «آزادی اخلاقی در عصر دیکتاتوری» فیلم را تحلیل خواهد کرد. در برنامه قبلی به دلیل حجم زیاد و وسعت مباحث، جلسه نیمه‌تمام ماند و به این هفته موکول شد. «زندگی پنهان» داستانی واقعی درباره یک معترض باوجدان را روایت می‌کند که در جنگ جهانی دوم از مبارزه برای نازی‌ها سر باز می‌زند.

نشست فیلم

 

دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «عامه‌پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی که محصول سال ۱۳۹۸ است که در جشنواره فجر همان سال و در سی‌وهشتمین دوره رونمایی شده بود، به‌زودی اکران می شود. این فیلم آبان‌ماه سال گذشته از سازمان سینمایی پروانه نمایش گرفت و طبق گفته سعید خانی، مدیر دفتر پخش خانه فیلم، برنامه‌ریزی‌هایی برای شروع اکران عمومی آن از بعد از ۱۵ خرداد انجام می‌شود. در «عامه‌پسند»  فاطمه معتمدآریا،  هوتن شکیبا و باران کوثری بازی کرده‌اند.

62433984کوتاه اکران عامه پند

 

دنیای اقتصاد: فصل جدید مستند مسابقه «خانه ما» روی آنتن شبکه سه رفت. فصل ۱۲ مستند مسابقه «خانه ما» که در شهر بوشهر ضبط شده با نگاهی ویژه به فرهنگ دریا و اقتصاد ساحل‌نشینان تولید شده است. روایت این مسابقه مستند، سند تصویری از سبک زندگی، فرهنگ بومی و ظرفیت‌های اقلیمی هر منطقه از کشور عزیزمان است. مستند مسابقه «خانه ما» هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۳ از شبکه سه روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز دوشنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه افق خواهد بود.

خانه ماه