دنیای اقتصاد: تازه‌ترین فضای نمایشی شهر تهران با هدف حمایت از تجربه‌های متفاوت تئاتری در خانه هنر میرا به بهره‌برداری رسید. تئاتر میرا با ظرفیت ۲۵ صندلی، فضایی برای تمرین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‌خوانی، اجراهای مونولوگ و تجربه‌های کوچک نمایشی است. در پلاتو اجرای خانه هنر میرا علاوه بر اجرای تئاتر، باکس‌هایی برای نقد و بررسی آثار نمایشی، نمایش فیلم تئاتر، اکران فیلم‌های کوتاه و مستند، و همچنین اجرای موسیقی در نظر گرفته شده است. خانه هنر میرا به نشانی خیابان فلسطین جنوبی، خیابان لبافی‌نژاد، تقاطع ابوریحان، کاشی ۸۷، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب میزبان علاقه‌مندان است.

کوتاه از فرهنگ copy

 

دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «یقه‌سفیدها» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی با ثبت در شورای صنفی نمایش برای اکران در سینماها آماده شد. این فیلم بعد از فیلم «عروس خیابان فرشته» اکران خواهد شد. فیلم سینمایی «یقه‌‌سفیدها» سال ۱۳۹۹ در تهران و در روزهای شیوع کرونا فیلمبرداری شد. شهرام مسلخی در همان مقطع گفته بود: «یقه‌سفیدها» برخلاف دیگر فیلم‌هایم ژانری کمدی دارد و همانطور که از نام فیلم پیداست در کنار فضای متفاوت کمدی نقدی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در زیرمتن فیلم به همراه دارد. مهدی هاشمی، مهدی کوشکی، رضا داوودنژاد، لیلا اوتادی و ... از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کوتاه از فرهنگ 2 copy

 

برنا: امیر جعفری و مهرداد صدیقیان در آلبوم جدید محمدرضا شایع مشارکت کردند.  درحالی که از پنجشنبه گذشته آلبوم جدید «شایع» اخبار فضای موسیقی کشور را به خود اختصاص داده است، حضور امیر جعفری و مهرداد صدیقیان در این آلبوم توجهات علاقمندان به سینما را نیز به خود جلب کرده است. امیر جعفری در قطعه «عقده‌ای» و مهرداد صدیقیان در قطعه «چشمامی» هرکدام دکلمه‌هایی را در این دو موزیک داشته‌اند. به نظر می‌رسد آلبوم «آماده باش» محمدرضا شایع می‌تواند آغازگر همکاری‌های مهمی میان خوانندگان رپ و اهالی سینما باشد.