ششصد و شصتمین شب از شب‌های بخارا به بزرگداشت میمنت میرصادقی، شاعر نیمایی، اختصاص یافته است. این مراسم از ساعت ۱۷ امروز یکشنبه با حضور محمدرضا شفیعی‌کدکنی و سخنرانی فرخ‌لقا نوایی بروجنی، مریم میرشمسی، زهرا نادری، مسعود جعفری جزی، کامیار عابدی، نیما ظاهری و علی دهباشی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانیِ خیابان نجات‌الهی (ویلا)، چهارراه ورشو، برگزار خواهد شد.

   

«قهرمان» یک برنامه با محوریت رقابت در زمینه آمادگی جسمانی است که در ایام عید نوروز هر شب به آنتن شبکه سه سیما می‌آید. یوسف تیموری و ایمان قیاسی در این ویژه‌برنامه میزبان قهرمان‌ها و جوانان ورزیده می‌شوند. استعدادهای ورزشی با حضور در این برنامه و پشت سر گذاشتن آیتم‌های مختلف و دشوار، رقابتی دیدنی و پرهیجان را رقم خواهند زد.

   

مهر: خلیفه شاهمیر بلوچ مالداری از هنرمندان پیشکسوت موسیقی منطقه بلوچستان و یکی از بزرگان فرهنگ و هنر بلوچ در مکُّران دار فانی را وداع گفت. بنابر گفته‌ها و شنیده‌ها در پی نبود امکان مداوای جسمی در بیمارستان چابهار و انتقال این خلیفه درمانگر روحی به منزل خود در روستای تیس‌کوپان، جسم او دچار بی‌حسی ناشی از سکته مغزی شد و نیمه‌شب سه‌شنبه ۱۶ اسفند برای همیشه خاموش شد.

   

نمایشگاه «کارتون نوروز و گردشگری تهران» به مناسبت بهار و سال نو، با هدف معرفی تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های مفهومی کارتون (طنز ترسیمی) همزمان در پنج مرکز فرهنگی هنری برگزار می شود. آثار این نمایشگاه توسط خانه کاریکاتور ایران گردآوری شده و با موضوعات باغ‌های تهران، تنوع زیست‌محیطی، زیبایی‌های تهران، اماکن تاریخی و مذهبی، هویت شهری، قصه‌ها و روایت‌ها، فرهنگ و آداب محلات قدیمی تهران، گردشگری تیمچه‌ها و بازارهای سنتی تهران، معماری و منظر شهری تهران، دروازه‌های قدیم تهران، حمل‌و‌نقل شهری در تهران قدیم و جدید، طبیعت تهران، خانواده و گردشگری، آیین‌های نوروز و سال نو، به نمایش درخواهد آمد. «نمایشگاه کارتون نوروز و گردشگری تهران» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ علاوه بر خانه کاریکاتور ایران، در فرهنگسراهای ابن سینا، ارسباران، گلستان و همچنین کوشک باغ هنر (منطقه گردشگری عباس‌آباد) برگزار خواهد شد.

   

بازپخش سریال «لیسانسه‌ها» از امروز یکشنبه ساعت ۲۲ در شبکه آی‌فیلم آغاز می‌شود. «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت سال ۹۵ با حضور بازیگرانی مثل هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، کاظم سیاحی، رضا بنفشه‌خواه، متین ستوده، امیر کاظمی، بهنام تشکر و … تولید شد و به دلیل استقبال زیاد به فصل دوم رسید. سال ۱۳۹۸ فصل سوم آن با نام «فوق لیسانسه‌ها» روی آنتن رفت.