هنگامه پناهی به عنوان یکی از ۷ عضو جدید کمیته اسکار فرانسه، مسوولیت انتخاب نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار را بر عهده گرفت. ژاک اودیار و میشل گوندری سینماگران سرشناس فرانسوی به همراه هنگامه پناهی، بنیانگذار کمپانی پخش فیلم سلولوئید دریمز، از جمله هفت نفری هستند که به عنوان اعضای جدید کمیته اسکار فرانسوی منصوب شدند. این کمیته اکنون از هفت عضو تشکیل شده است که شامل دو پخش‌کننده، دو فیلمساز، دو تهیه‌کننده و یک چهره صنعت سینماست. گرگویر ملین،  فیلیپ روسلت، دیدار دومهری و آریانا توسکان دیگر اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای فرانسه در جوایز اسکار هستند که از سوی ریما عبدالملک، وزیر فرهنگ جدید فرانسه انتخاب شده‌اند. هنگامه پناهی که یکی از اعضای آکادمی اسکار در شاخه تهیه‌کنندگی است، با کمپانی سلولوئید دریمز در سال‌های اخیر توزیع بین‌المللی چندین فیلم سینمای ایران و همچنین آثار مطرح و برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی را بر عهده داشته است.

 

فیلم سینمایی «مجبوریم» ساخته رضا دُرمیشیان امروز یکشنبه ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور رضا دُرمیشیان نویسنده و کارگردان، دکتر محمد کیاسالار متخصص اخلاق پزشکی، امیر رئیسیان وکیل پایه یک دادگستری، محمدرضا دلپاک طراح صدا، کورش جاهد کارشناس سینما و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. این فیلم پنجمین فیلم بلند سینمایی رضا دُرمیشیان پس از فیلم‌های بغض، عصبانی نیستم!، لانتوری و یواشکی است. فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، بهمن فرمان‌آرا، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی و ژاله علو از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «کمدی در گذر زمان» اختصاص دارد که با حضور سعید اسدی، سعید عقیقی، عظیم طهماسبی و ستاره عارف‌کشفی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc  و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند. کتاب «کمدی در گذر زمان» نوشته ست لرر با ترجمه ستاره عارف‌کشفی به‌تازگی توسط نشر نیلوفر منتشر شده است. این مجموعه نگاهی است چند‌وجهی به ارزش‌های عمیق انسانی و اجتماعی کمدی در دل تحولات تاریخی آن.

 

نخستین نشست تخصصی هنر عاشورایی (زیبایی‌شناسی حماسه واقعه کربلا به روایت گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران) امروز یکشنبه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران به صورت حضوری و آنلاین برگزار می شود. دبیر این نشست تخصصی روزبه سلطان محمدی و دبیر اجرایی احسان برزین هستند. در این سلسله نشست‌ها با حضور هنرمندان و صاحب‌نظران هنری، برخی آثار عاشورایی و مذهبی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بررسی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران حضور یابند یا به صورت زنده نشست را در صفحه اینستاگرام موزه تماشا کنند.

 

نمایش «وقتی ما نیستیم» به نویسندگی نرگس اصغری و کارگردانی داود زارع از روز ۲۳ مرداد بر صحنه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود. این اثر نمایشی که ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است به اتفاق‌ها، رخدادها، آمال و آرزوهای دانش‌آموزان می‌پردازد. داستان از روزی آغاز می‌شود که تعدادی دانش‌آموز قبل از شیوع کرونا در آخرین روز هفته با خوشحالی از مدرسه به خانه می‌روند تا برای اردویی که هفته آینده مدرسه در نظر گرفته، حاضر شوند. اما اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد...