تجلیل ویژه موزه ملی سینمای ایتالیا از «کوین اسپیسی»

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: «امشب شاهد بازگشت کوین اسپیسی هستیم. کسی که از طریق سینما زندگی می‌کند مردی جاودانه است و دقیقا اوست که امشب به او این جایزه را اعطا می‌کنیم.» «کوین اسپیسی» که پس از مطرح شدن اتهامات آزار و اذیت جنسی برای نخستین بار است که به یک مراسم عمومی دعوت می‌شود از موزه ملی سینمای ایتالیا در تورین برای داشتن جرات و جسارت برای دعوت از وی قدردانی کرد و اظهار کرد: «امشب خودم را بسیار خوش‌شانس می‌دانم. بیش از ۴۰ سال است که کار من این است و فقط از طرفداران و همکارانم لطف و حمایت دریافت کرده‌ام و مفتخرم که بخشی از این روند باشم.» «اسپیسی» پس از برگزاری یک مسترکلاس با طرفداران جوان و مشتاق خود دیدار کرد که با نمایش فیلم «زیبای آمریکایی» ساخته «سم مندس» همراه بود، فیلمی که در سال ۲۰۰۰، جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی اسکار را برای او به ارمغان آورد.

در اواخر اکتبر، «اسپیسی» از اتهامات وارده برای سوءرفتار جنسی از سوی «آنتونی رپ» تبرئه شد و تا پایان سال جاری در بریتانیا با وثیقه بدون قید و شرط آزاد است که به او اجازه می‌دهد بدون مشکل در داخل و خارج از کشور سفر کند. دادگاه نیویورک در نهایت اعلام کرد «آنتونی رپ» نتوانسته ادعای خود درباره تعرض جنسی از سوی «کوین اسپیسی» را ثابت کند و در نتیجه اسپیسی از اتهام واردشده تبرئه شد اما این بازیگر در پرونده‌ای جداگانه به پنج مورد تعرض جنسی در بریتانیا متهم شده است که دادگاه رسیدگی به این اتهامات ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

اتهامات متعدد علیه «اسپیسی» که در پی جنبش MeToo # مطرح شد، این بازیگر را در هالیوود به یک شخصیت نامطلوب تبدیل کرده است که منجر به اخراج او از سریال «خانه پوشالی» نت‌فلیکس شد و او مجبور شد ۳۱میلیون دلار غرامت به تهیه‌کنندگان این سریال بپردازد. اما اسپیسی در اروپا چندان با مشکل زیادی برای ادامه فعالیت سینمایی خود مواجه نبوده است و در فیلم «مردی که خدا را ترسیم کرد» اثر« فرانکو نرو» که در ماه دسامبر در جشنواره فیلم تورینو نمایش داده شد، ظاهر شد و نقش اصلی «گور ویدال» را در فیلم «گور» ساخته ایتالیایی «مایکل هافمن» بازی می‌کند.