فیلم‌های سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی از محصولات سازمان سینمایی سوره و «تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری، در بیست‌و‌یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم داکا به نمایش درمی‌آیند. این جشنواره از ۱۴ تا ۲۲ ژانویه برابر با ۲۴ دی تا ۲ بهمن‌ماه در بخش دنیای سینما شهر داکای کشور بنگلادش برگزار می‌شود و بیان جسورانه آن، مقاومت در برابر انحطاط، ابتذال و تجاری‌گرایی است که جریان اصلی صنعت فیلم بنگلادش را فراگرفته است.

 

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی «داکا» در بخش مسابقه فیلم‌های آسیایی میزبان تازه‌ترین اثر سینمایی بهروز شعیبی خواهد بود. جشنواره «داکا» از ۲۴ دی تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ (۱۴ تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳) برگزار خواهد شد. این فیلم همچنین در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «صوفیامنار» در بخش فیلم‌های بلند روی پرده خواهد رفت.

 

فیلم ایرانی «تجارت» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «پارتی» به کارگردانی سامان مقدم و «هم‌نفس» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده به صورت اینترنتی در فیلم‌نت در دسترس مخاطبان قرار گرفتند. درام «تجارت» ساخته مسعود کیمیایی و به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۷۳ داستان پدر و پسری است که بعد از سال‌ها دوری همدیگر را ملاقات می‌کنند. پدر که در زندگی خانوادگی‌اش شکست خورده است، از دیدن اوضاع خوب فرزندش خوشحال می‌شود اما خیلی زود مشکلات عجیب‌و‌غریب زندگی او آشکار می‌شود. در این فیلم کریستینا سیمون، فرامرز قریبیان و پولاد کیمیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. «پارتی» فیلمی به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است. در چکیده داستان این فیلم آمده است: امین حقی مدیرمسوول نشریه‌ای است که مطالب آن به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. او از جلوی دفتر روزنامه سوار ماشین ناشناسی می‌شود، بعد از کتک خوردن در یکی از جاده‌های اطراف شهر رها می‌شود و این اتفاق سرآغازی است برای درگیری‌هایی که زندگی او را تغییر می‌دهد. مهدی خیامی، علی مصفا و هدیه تهرانی جمعی از بازیگران این فیلم هستند.«هم‌نفس» فیلمی به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصول سال ۱۳۸۲ است. این فیلم داستان مردی به نام بهروز است که تازه از بیمارستان روانی مرخص شده است. او با شیرین که از همسرش جدا شده است، ازدواج می‌کند و زندگی عادی خود را آغاز می‌کند، اما برادر بهروز عکس او را به عنوان گمشده در روزنامه چاپ می‌کند و سابقه بیماری روانی او را برای اطرافیان فاش می‌کند. مهدی فخیم‌زاده، ناصر آقایی و رویا نونهالی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

 

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی در مراسم «روز ملی قناد» از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «قناد تی‌وی» خبر داد. علی بهره‌مند توضیح داد: امروزه رسانه و بهره‌مندی از فضای رسانه‌ای از نقاط قوت مجموعه‌هایی است که جهانی می‌اندیشند و ما نیز در این راستا موفق به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «قناد تی‌وی» شده‌ایم که آثار آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. همزمان با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی «قناد تی‌وی» به نشانی www.ghannadan.tv از مستند «صد سال شیرین» نیز رونمایی شد.

 

پردیس سینمایی ملت امروز پنجنشبه از ساعت ۱۴ تا ۱۸، با اکران ویژه انیمیشن سینمایی لوپتو و پسر دلفینی و با حضور عروسک کاراکترهای انیمیشن‌های یادشده، میزبان جمعی از کودکان و خانواده‌های کم‌برخوردار آنها می‌شود. همچنین در بخش نمایش ویژه انیمیشن «لوپتو» نیز قرار است علاوه‌بر اجرای نماهنگ شاد کودکانه و نمایش عروسکی این فیلم، مراسم ویژه قرعه‌کشی جشنواره بزرگ هدایای لوپتویی مخصوص مخاطبان آن برگزار شود و به برگزیدگان پک کامل اقلام جانبی این انیمیشن اهدا شود. انیمیشن های لوپتو و پسر دلفینی که مضمونی مادرانه دارند توسط موسسه بهمن سبز و فیلمیران در سینماهای سراسر کشور در حال اکران هستند که با استقبال بالای مخاطبان و کودکان مواجه شده‌اند.