آزمون ناموفق تلویزیون

مجید شهریاری، ساناز سماواتی، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، امیر غفارمنش، مهران غفوریان، علی طولابی، حامد نیسی، اصغر سمسار‌زاده، منوچهر آذری، عباس محبی، داوود منفرد، ابوالفضل پورعرب، جهانبخش سلطانی، ایوب آقا‌خانی، رسول نجفیان، مهدی مظاهری، امیر‌حسین انصافی، امین شفیعی، شهرام نیکیار، محمد‌جواد خرمی و رضا رویگری مهمانان شبکه‌های سیما بودند.کسانی که شاید خیلی‌هایشان در یک شرایط عادی هرگز در یک شب مهم تلویزیون به هیچ شبکه‌ای راه پیدا نمی‌کردند. صبح روز چهارشنبه رسانه‌ها به نقل از رئیس صداوسیما نوشتند «صدها و بلکه هزاران چهره و هنرمندی که با ما کار می‌کنند و در حال فعالیت‌اند نه‌تنها از همکاری و فعالیت آنها استقبال می‌کنیم بلکه همه ظرفیت‌های رسانه را در اختیارشان قرار می‌دهیم.»

بعد از برگزاری یلدای ناموفق تلویزیون، کاربران شبکه‌های مجازی نسبت به مواضع پیمان جبلی واکنش نشان دادند. البته سایت جوان آنلاین از ترکیب مهمانان انتقاد کرد و نوشت: در میان چهره‌های هنری که در شب یلدا به تلویزیون دعوت شدند، افرادی هم حضور دارند که در هفته‌های اخیر همراه با ناآرامی‌ها، مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند که در راستای وحدت ملی نبوده ‌است، اما این افراد به راحتی به تلویزیون راه پیدا می‌کنند و در برنامه تلویزیونی شب یلدا به عنوان مهمان حضور پیدا می‌کنند.» بااین‌حال برنامه‌های یلدایی تلویزیون حاشیه‌های مهمی هم داشت. یکی از مهم‌ترین حاشیه‌ها درخواست ابوالفضل پورعرب بود که گفت بازداشتی‌ها را عفو عمومی بدهند و ببخشایند تا یک آشتی ملی برقرار شود.

به گزارش ایسنا، پورعرب که میهمان برنامه شبکه پنج سیما بود گفت: «خواهش می‌کنم این بچه‌ها را عفو عمومی بدهند تا یک آشتی ملی برقرار شود. اینها بچه‌های ما هستند. اگر جایی در پیشگاه شما دارم حرفم را بخرید.»حاشیه پرسروصدای دیگر تلویزیون باز هم مربوط به شبکه پنج بود که مجری کم‌نام‌و‌نشان و جوان برنامه در بخشی که بازی اسم و فامیل برگزار شد در قسمت نوشتن اشیا گفت: «یحیی پلاستیکی»! این بخش از برنامه سروصدای زیادی به راه انداخت و باعث شده هواداران پرسپولیس آن را توهین به سرمربی تیم خود بدانند و حتی برخی از آنان به صفحه مجازی مجری برنامه حمله کنند. هرچند مجری برنامه سعی کرد منظور خود را از «یحیی پلاستیکی» توضیح دهد و بگوید منظورش عروسک‌های پلاستیکی از چهره‌های فوتبالی بوده اما این توجیه‌ها هم فایده‌ای نداشت.

در همین رابطه، رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت: «در برنامه شب یلدای شبکه تهران، به یحیی گل‌محمدی اهانت صورت گرفت که این مساله اسباب ناراحتی هواداران را نیز به همراه داشته است. باشگاه پرسپولیس با اعلام حمایت جدی از سرمربی تیم، از مجری و برنامه مربوط رسما شکایت می‌کند.» یکی دیگر از حاشیه های مهم این شب پخش آهنگ های حجت اشرف‌زاده بود. این خواننده اما با انتشار یک استوری نسبت به پخش آثارش از صداوسیما واکنش نشان داد و نوشت: «بنده امسال در هیچ برنامه یلدایی تلویزیونی حضور نداشتم. با اینکه درخواست کردم اجراهای گذشته بنده رو از آرشیو سال‌های قبل پخش نکنند اما توجهی نشد متاسفانه! افرادی که نادانسته به نوامیس من فحاشی می‌کنند که هیچ، اما این توضیح را برای دوستداران واقعیم می‌گذارم. برای همه طلب خیر دارم.»