شورای سیاستگذاری انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران با توجه به حوادث اخیر هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران را که قرار بود در مهرماه برگزار کند، به زمان دیگری موکول کرد. هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران که قرار بود همانند دو سال گذشته به صورت غیرحضوری و فقط با ارسال آثار و فرم مربوطه به دبیرخانه هشتمین مسابقه عکس سینما برگزار شود، با وجود اینکه زمان برگزاری آن به وقت دیگری موکول شده، اما هنوز فراخوان آن منتشر نشده است. همچنین قرار بود در این دوره علاوه بر معرفی عکاس برگزیده سال، به یاد بابک برزویه، بخش ویژه‌ای برگزار و جایزه‌ای به نام او به عکاس یا مجموعه برگزیده اهدا شود.

 

فیلم مستند بلند «اتاق آبی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی میلاد خالقی‌منش آماده نمایش شد. این فیلم ماجرای زندگی چند نوجوان زباله‌گرد افغانستانی است که با وجود کشمکش‌های فراوان با مافیای زباله، پلیس، سختی‌های فراوان کار در زباله‌ها و دوری از سرزمین مادری، در جست‌وجوی یک زندگی معمولی هستند. تصویربرداری این فیلم که تحقیق و انتخاب کاراکتر آن با وقفه‌های طولانی، بیش از ۸ سال به طول انجامیده، در زمستان ۱۴۰۰ به پایان رسید.

 

داود نامور، مدیر عمارت «نوفل لوشاتو» درباره وضعیت اجراهای این مرکز نمایشی که همچون دیگر تئاترهای مرکز شهر به دلیل شرایط اجتماعی چند وقت اخیر تعطیل است، به ایسنا گفت: فعلا برنامه‌ای برای ازسرگیری اجراها نداریم. اگر شرایط در چند روز آینده آرام شود، در بهترین حالت از اواخر هفته جاری اجراهای خود را شروع می‌کنیم تا گروه‌های نمایشی در این فاصله، فرصتی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی آثار خود داشته باشند. او ادامه داد: شرایط اجتماعی در چند روز اخیر برای اجرای تئاتر مناسب نبود. در این وضعیت نه گروه‌های نمایشی اشتیاقی برای اجرای آثار خود داشتند و نه ما تمایلی برای فعالیت مجموعه داشتیم. بنابراین بهتر دیدیم فعلا فعالیت‌های خود را متوقف کنیم. نامور با اشاره به محدودیت‌های اینترنت در چند وقت اخیر اضافه کرد: شرایط خاص اینترنت سبب شده گروه‌های نمایشی فرصتی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ نمایش‌های خود نداشته باشند. از طرف دیگر، تماشای تئاتر حال مساعدی می‌خواهد و به نظر می‌رسد فعلا دیدن تئاتر از حوصله مردم خارج است. با این وصف طبیعتا اجرای نمایش در این شرایط بی‌معنی است. وقتی تماشاگری در سالن نباشد، یک گروه نمایشی بعد از ماه‌ها تمرین و صرف هزینه، برای سالن خالی که نمی‌تواند روی صحنه برود.