فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌‌‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی  و تهیه‌‌‌کنندگی جواد نوروزبیگی به اکران آنلاین پیوست.  «عنکبوت» که پخش داخلی آن برعهده شرکت نمایش گستران بوده و از ۲۶ بهمن ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته، پس از گذشت ۲ ماه از آغاز اکران تاکنون نزدیک به ۳‌میلیارد تومان فروخته است.  این فیلم درباره یکی از قاتلان زنجیره‌‌‌ای دهه ۷۰ است که در شهر مشهد چند زن خیابانی را به قتل رساند. در «عنکبوت» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌‌‌بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی‌‌‌نیا و جواد یحیوی ایفای نقش می‌کنند.

      

فهرست فیلم‌‌‌های شصت‌‌‌و یکمین دوره بخش جنبی هفته منتقدین کن ویژه فیلم‌‌‌های اول و دوم کارگردانان اعلام شد و فیلم سینمایی «هرمان» ساخته علی بهراد و با نقش‌‌‌آفرینی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان یکی از ۷ فیلم بلند بخش مسابقه این بخش است.  فیلم جاده‌‌‌ای «هرمان» با نام انگلیسی «Imagine» نخستین ساخته بلند علی مهراد و یک فیلم جاده‌‌‌ای است که در تهران فیلمبرداری شده و نخستین تجربه حضور سینمای ایران در بخش جنبی هفته منتقدین در ۲۰ سال اخیر است.

       

محمد رحمانیان کارگردان تئاتر تصمیم دارد نمایش تازه خود به اسم «اولد سانگر: عشق روزهای کرونا» را با تهیه‌‌‌کنندگی علی اوجی از ۱۴ اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد. قصه «عشق روزهای کرونا» که نام آن برگرفته شده از رمان درخشان گابریل گارسیا مارکز (عشق سال‌های وبا)است، در ۷ اپیزود با توجه به حال و هوای تهران در روزهای کرونایی نوشته شده است.  احترام برومند، مهتاب نصیرپور، مهدی ساکی، میترا حجار، اندیشه فولادوند، نرگس محمدی، علی اوجی، شکیب شجره و... در این نمایش به ایفای نقش می‌‌‌پردازند و رضا یزدانی خواننده این اجراست.

      

جمعی از تهیه‌‌‌کنندگان فیلم‌‌‌های نوروزی در نامه‌‌‌ای خطاب به رئیس سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش، خواستار تداوم اکران و افزایش مدت زمان نمایش فیلم‌‌‌های روی پرده به حداقل ۱۰ هفته شدند. این نامه به امضای تهیه‌‌‌کنندگان سعید ملکان (روز صفر)، محمدحسین قاسمی (سگ بند)، عباس نادران (شادروان)، امیر بنان و کامران حجازی (مرد بازنده) و حبیب والی‌‌‌نژاد (موقعیت مهدی) رسیده است.