حاشیه‌های دومین سریال گران تاریخ

توسعه بازار سریال‌سازی باعث شده رقابت کمپانی‌ها نیز شدت بیشتری پیدا کند. پول‌های کلانی که در صنعت سریال خرج می‌شود، میزان و معیار برد و باخت در رقابت کمپانی‌هاست و حالا آمازون سعی دارد با هزینه ۲۰۰میلیون دلار،‌ گران‌ترین سریال تاریخ را بسازد. برادران روسو کارگردانان مشهور هالیوودی قرار است سریال «سیتادل» را بسازند و صدرنشین جدول گران‌ترین‌های تلویزیون شوند.

این تریلر جاسوسی هفت‌قسمتی توسط جو و آنتونی روسو، فیلمسازان آثاری چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «مرد خاکستری» و جاش آپلبام و آندره نِمِک خالقان «لاک‌پشت‌های نینجا» تولید می‌شود. این مجموعه حول محور گروهی از عوامل نخبه از کشورهای مختلف است که برای ماموریت جاسوسی نهایی در تعدادی از مکان‌های بین‌المللی متحد می‌شوند. ریچارد مدن و پریانکا چوپرا نقش‌های اصلی سریالCitadel را بر عهده دارند.

بودجه اولیه این فیلم ۱۶۰میلیون دلار بود اما تفاوت دیدگاه‌ها باعث شده حداقل نیمی از اعضای تیم تولید پروژه را ترک کنند و حالا سریال Citadel نیاز به فیلم‌برداری دوباره و بسیار پرهزینه‌ای دارد. هفت قسمت سریال سیتادل تاکنون بیش از ۱۶۰میلیون دلار یا بیشتر هزینه داشته و THR می‌گوید بیش از ۷۵میلیون دلار نیز به علت فیلم‌برداری دوباره، مشکلات کووید و دیگر مسائل به بودجه سریال اضافه شده است تا بودجه‌اش به بیش از ۲۳۵میلیون دلار افزایش پیدا کند. بدین ترتیب سریال سیتادل اکنون به دومین سریال پرهزینه تاریخ تلویزیون تبدیل شده است. رتبه اول به سریال ارباب حلقه‌ها، دیگر سریال آمازون، تعلق دارد.

گفته می‌شود احتمال دارد این سریال دارای اسپین‌آف‌هایی نیز باشد که اتفاقات آن در مکان‌هایی مانند هند، ایتالیا و مکزیک جریان دارد. فیلم‌برداری سریال سیتادل در دسامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید و گزارش‌ها نشان می‌دهد شروع مشکلات از همین زمان بوده است.

جاش آپلبام که بازیگر نقش شورانر سریال بود، اکنون از پروژه کنار گذاشته شده است و برایان کرک، کارگردان ۵ قسمت از ۷ قسمت به‌همراه سارا برادشاو، تهیه‌کننده و چند عضو دیگر نیز مجموعه را ترک کرده‌اند.

گفته می‌شود آمازون چند نکته در مورد نمایش‌های اولیه این سریال داشته است. همچنین گفته می‌شود برادران روسو تمرکز خود را روی ساخت فیلم The Gray Man برای نتفلیکس گذاشته بودند و این موضوع به اختلافات بین روسوها و جاش آپلبام و آندره نمک، نویسندگان سریال، دامن زده است. برادران روسو و نویسندگان سریال دو نسخه متفاوت را در نظر داشتند که گفته می‌شود آمازون درنهایت به نسخه مدنظر روسوها رای داده است.