سومین جلسه مرور فیلم‌های مریل استریپ، بازیگر برجسته آمریکایی، دوشنبه ۲۰ تیر در سینماتک خانه هنرمندان ایران، به نمایش فیلم «سیلک‌وود» به کارگردانی مایک نیکولز اختصاص دارد.پس از نمایش فیلم، آیدا مرادی آهنی به نقد و بررسی آن می‌پردازد.«سیلک‌وود» یک درام تاریخی بیوگرافیک درباره‌ زنی است که در نیروگاه هسته‌ای کار می‌کند؛ او فکر می‌کند که مدیران نیروگاه و سایت در گزارش‌های مربوط به امنیت دست می‌برند، آن‌ها را تحریف می‌کنند و... جلسه نمایش این فیلم از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد ناصری برگزار خواهد شد.

     

جشنواره فیلم لوکارنو پس از معرفی اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره، اسامی داوران را نیز اعلام کرد و از شهرام مکری به عنوان یکی از ۳ داور بخش فیلم‌های اول نام برد. امسال این فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی، بو جون‌فنگ کارگردان سنگاپوری و مدلین رابرت تهیه‌کننده فرانسوی به عنوان داوران فیلم اول انتخاب شده‌اند تا جایزه‌ای به مبلغ ۱۵هزار فرانک سوئیس را به کارگردانی بدهند که بهترین فیلم اول را در بخش بین‌المللی یا دیگر بخش‌های جشنواره، به جز پانورامای سوئیس، ارائه کرده باشد.

     

نمایش «خاکستری» به نویسندگی پریسا اورنگی و کارگردانی ایمان شفیعی روز یکشنبه ۱۹ تیرماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه اهورا ویژه عکاسان و خبرنگاران روی صحنه می‌رود. زنگ افتتاح این نمایش توسط ناصر آقایی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون نواخته خواهد شد. در نمایش «خاکستری»  بازیگرانی همچون پریا انصار دزفولی، ایمان شفیعی و ثناسادات سجادی به ایفای نقش خواهند پرداخت. این نمایش تا ۵ مرداد در تماشاخانه اهورا روی صحنه است.