شهرام ناظری، خواننده معروف قطعه جدید «وطن، مادر من» را با شعر و آهنگسازی آرمین فریدی‌‌‌هفت‌‌‌خوانی منتشر خواهد کرد. خبر انتشار این قطعه در حساب رسمی ناظری منتشر شده است و دیگر عوامل همراه در ساخت این اثر پژمان حدادی و توحید وحید معرفی شده‌‌‌اند.

بهزاد عمرانی به جای شخصیت «ناصرالدین شاه قاجار» در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر خواند. «ژولیت و شاه» انیمیشنی در ژانر کمدی ـ رمانتیک و موزیکال است که به وقایع تاریخی شکل‌‌‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌‌‌پردازد. بهزاد عمرانی، خواننده اصلی گروه «بمرانی» یکی از ترانه‌‌‌های متن این انیمیشن سینمایی موزیکال را خوانده و به جمع خوانندگان «ژولیت و شاه» پیوسته است. بهنام جلیلیان آهنگسازی و میثم یوسفی ترانه‌‌‌سرایی این انیمیشن سینمایی را بر عهده دارند. پیش‌بینی می‌شود انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» اشکان رهگذر در اواخر سال ۱۴۰۱ آماده اکران شود.

نمایش «آهنگ مرگ» به نویسندگی لارش نورن، ترجمه محمد حامد و تهیه‌کنندگی و کارگردانی فاطیما جودکی خرداد ۱۴۰۱ روی صحنه خواهد رفت. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دو زوج که هر کدام در پی گمشده‌ای هستند. اینجا برای تو آهنگی می‌نوازند تا همهمه حادثه فروپاشی انسان معاصر را نشنوی و در پی آن سکوتِ تنهایی فریاد می‌زند. آن‌چه نباید بشود، اتفاق می‌افتد و چیزی درونمان گم می‌شود.

«حمیدرضا شاه آبادی» و «رضا دالوند» از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۳ معرفی شدند. این جایزه (با مبلغ پنج میلیون کرون سوئد) بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از جایزه اسکار به شمار می‌رود.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۰۲ با هدف دسترسی کودکان دنیا به داستان‌‌‌های خوب از سوی دولت سوئد راه‌‌‌اندازی شد. این جایزه به صورت سالانه به یک فرد یا یک سازمان برای مشارکت ویژه در زمینه ادبیات کودک و نوجوان تعلق می‌گیرد.