وعده اجرای کنسرت ارزان

این خواننده درباره قیمت‌گذاری کنسرت‌‌‌هایش بیان کرد: «تلاش می‌‌‌کنیم برای برگزاری کنسرت مشکلی به مشکلات مردم اضافه نکنیم و حداقل قیمت را در نظر بگیریم. البته که شنیده‌‌‌ام که اخیرا قیمت اجاره سالن‌‌‌ها خیلی بالا رفته است و باید با توجه به تورم قیمت‌گذاری کرد؛ با این حال من همیشه سعی کرده‌‌‌ام متعادل‌‌‌ترین قیمت را برای کنسرت‌‌‌هایم داشته باشم.»

همایون شجریان که چند سال پیش قول برگزاری کنسرت رایگان خیابانی را داده بود، درباره این وعده گفت: «برای کنسرت رایگان همچنان پای حرفی که زده بودم هستم. دو سه سال قبل پیشنهاد دادم بدون هیچ محدودیتی کنسرت خیابانی برگزار کنم. درست است که باید برای یک جمعیت بالا به گونه‌‌‌ای برنامه‌ریزی شود که مشکلی پیش نیاید ولی چون دیدم که امکان‌پذیر است این پیشنهاد را دادم، حتی اگر قرار بود هزاران نفر هم حضور داشته باشند. خیلی‌‌‌ها گفتند چند شب اجرای رایگان داشته باشم ولی این هدفی نبود که در ذهن من بود و می‌‌‌خواستم طیف وسیعی که امکان حضور در کنسرت را ندارند و حتی شاید این مساله به ذهن‌‌‌شان هم خطور نکند، به این کنسرت بیایند. وقتی این حجم از خیران به گونه‌‌‌های مختلف کمک می‌کنند، دیدم که من نفر آخر در بین آنها هستم و باید کاری کنم که مختص به خود من است.»

البته خلعتبری پس از طرح این پیشنهاد عنوان کرد این روند درست نیست که وقتی در مملکتی وضعیت معیشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود و مردم نمی‌توانند به سینما یا تئاتر بروند بار آن روی دوش هنرمندان بیفتد.این مشکلات باید از اساس درست شود و وضعیت به گونه‌‌‌ای باشد که مردم به‌راحتی بتوانند از این امکانات بهره ببرند؛ ولی تا زمانی که وضعیت این‌گونه پیش برود این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

همایون شجریان ضمن تاکید بر اینکه برنامه‌‌‌ای برای همکاری با صداوسیما ندارد، درباره علت اینکه در کنسرت دبی از ایران خواند گفت: «آنچه در کنسرت انجام دادم تحت‌تاثیر هیچ حرکتی نبود و من خود تصمیم گرفتم که در کنسرت دبی بدون توجه به حواشی از ایران بخوانم. این در حالی است که بنده هیچ محدودیتی برای برگزاری و اجرای این قطعه در دبی نداشتم.»در این مراسم اسپانسر آلبوم «گاه فراموشی» اعلام آمادگی کرد که در صورت موافقت خلعتبری و شجریان به مدت ۱۰شب به‌صورت قرعه‌کشی و رایگان برای مردم کنسرت برگزار کند که این پیشنهاد مورد موافقت آنها واقع شد.