ورود سینمای ایران  به گیشه بهاری

فیلم «انفرادی» در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۵۶‌هزار بلیت فروخت و با رقم حدودی یک‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون تومان‌‌‌ توانست پیشتاز فروش در این فصل سینمایی لقب بگیرد. فیلم پرحاشیه «لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی نیز در این مدت توانسته حدود ۱۰‌هزار بلیت به میزان ۳۰۰‌میلیون تومان بفروشد؛ فیلمی که پیش از این کارگردان صاحب‌‌‌نام آن با انتشار سلسله ویدئوهای انتقادی‌‌‌اش بر سر چگونگی اکران و زمان آن، کنجکاوی‌‌‌های زیادی را برانگیخته بود و آغاز پرمخاطب‌‌‌تری برای آن انتظار می‌‌‌رفت. البته با توجه به ژانر فیلم‌‌‌های مهرجویی و جذب آرام‌‌‌تر مخاطبان، زمان برای نتیجه‌‌‌گیری از میزان استقبال از آن هنوز زود است.

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت و محجوب سینما و تلویزیون در این اثر بازی کرده و چهارشنبه در اکران مردمی فیلم که در پردیس ایران‌‌‌مال برگزار شد گفت: «فرهنگ غنی و درک و دانش، پشتوانه کار یک سینماگر است. سینما فقط تکنیک نیست. سینما اندیشه و فکر است و ایشان صاحب فکر بودند. از همان اوایل که با ایشان آشنا شدم و متن غلامحسین ساعدی خدا بیامرز با نام «گاو» را جلوی دوربین بردیم و بعدش هم در «دایره مینا» و فیلم‌‌‌های دیگر، کار کردن با ایشان برای من بسیار جذاب بود. ان‌‌‌شاءالله هم ایشان و هم من، عمرمان کفاف بدهد و یک بار دیگر هم این اتفاق بیفتد. برای من خیلی جذاب خواهد بود که آخر عمری با مهرجویی زندگی‌‌‌ام را تمام کنم.» در این مراسم چهره‌هایی همچون علی مصفا، رضا درمیشیان، وحیده محمدی‌‌‌فر، پردیس احمدیه و کاوه آفاق هم حضور داشتند.

همچنین فیلم «مغز استخوان» در این مدت توانست ۴هزار نفر به تماشای این فیلم بکشاند که فروش آن چیزی حدود ۱۲۰‌میلیون تومان بوده است. این در حالی است که در این اثر هم بازیگران پرمخاطبی بازی می‌کنند و به نظر می‌رسد فروش آن در هفته آینده اوج بگیرد. این فیلم در سی‌‌‌و‌‌‌هشتمین دوره‌‌ جشنواره‌‌ فیلم فجر حضور داشت و در بخش بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد کسب جایزه شد. داستان فیلم درباره دختری به نام بهار است که دچار سرطان شده و دکترها همه راه‌ها را رفته‌اند و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که برای درمانش از بانک خون بند ناف استفاده کنند. بهار از همسرش جدا شده و... . پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، نوید پورفرج، جواد عزتی و سیدعلیرضا میرسالاری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

با این حال فیلم پرمخاطب سال ۱۴۰۱ همچنان کمدی «سگ‌‌‌بند» ساخته مهران احمدی است که با ۸۲۰‌هزار مخاطب و حدود ۲۷‌میلیارد تومان صدرنشین است.