نمایش «تجربه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی حسین کشفی‌اصل از یکشنبه یازدهم اردیبهشت در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در این نمایش که هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا خواهد شد، بازیگرانی چون کیمیا جواهری، امین قنبری، دلارا نوشین، رامونا شاه، مرضیه موسوی، محمد ارفعی و شهاب عباسیان به ایفای نقش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازند.

 

ارکستر ملی ایران، با کنسرت عودلاجان تا آذربایجان به رهبری شهرام توکلی، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.  در این برنامه آثاری از آهنگسازان ایرانی؛ فرهاد فخرالدینی، علی تجویدی، پرویز یاحقی، مجید وفادار، محمد حیدری، شهرام توکلی، حسین زندیان و نیز آهنگسازان آذربایجانی خیام میرزازاده، واصف آدی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوزلُف، علی سلیمی و جهانگیر جهانگیرُف اجرا خواهد شد.

خوانندگان این کنسرت نوید نوروزی و مهدی محمدی هستند و امین غفاری تکنواز ویولن این اجراست. کنسرت عودلاجان تا آذربایجان، دارای رپرتواری ترکیبی از قطعات مربوط به تهران قدیم و موسیقی آذربایجان است. عودلاجان نام یکی از محله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زیبای تهران قدیم و انتخاب این عنوان ناظر به مشترکات این دو فرهنگ است.

 

سوگل مشایخی، شاعر، پژوهشگر و مدرس ادبیات، نشان ادبیات فستیوال بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی ترکیه را دریافت کرد. فستیوال ادبیات ترکیه که به‌صورت سالانه در شهر ترابزون برگزار می‌شود، در این دوره، به‌نام ایران و به یاد سیمین دانشور، نویسنده فقید ایرانی در این شهر برگزار شد. در این فستیوال نشان ادبیات ترکیه توسط مراد زورلو اغلو، شهردار ترابزون و پروفسور نعمت ایلدیریم، مدیر گروه ادبیات دانشگاه آتاتورک به سوگل مشایخی از ایران اهدا شد.