تازه‌‌‌ترین کنسرت گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان روز دوازدهم اردیبهشت در دبی برگزار می‌شود. مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی‌نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌‌‌ها همایون شجریان را همراهی می‌کنند.

 

فیلم سینمایی «رویاها» محصول سال ۱۹۹۰ به کارگردانی آکیرا کوروساوا در چهارصد و نود و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود. این برنامه فردا دوشنبه از ساعت ۱۷ در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران میزبان اعضای سینماتک است. برنامه فصل بهار ۱۴۰۱ سینماتک خانه هنرمندان ایران به مرور فیلم‌‌‌های سینمای معاصر ژاپن اختصاص دارد.

 

پژمان جمشیدی به عنوان اولین بازیگر به فیلم سینمایی «بخارست» پیوست. این فیلم به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و به زودی پس از عقد قرارداد با سایر بازیگران وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. پژمان جمشیدی سابقه همکاری با مسعود اطیابی در فیلم‌‌‌های «تگزاس ۱ و ۲» و «دینامیت» را دارد.

 

نمایش «داغ ننگ» به کارگردانی فرهاد شنتیایی و تهیه‌‌‌کنندگی سعید روستایی، هر شب ساعت ۲۱:۴۵ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. این نمایشنامه نوشته ایاد اختر است که با ترجمه مشترک کمال عبدی و شیرین سلیمی به صحنه می‌رود. در خلاصه این نمایش که برای نخستین بار در ایران روی صحنه می‌رود، آمده است: امیر کاپور وکیل درجه یک آمریکایی-پاکستانی در کنار همسر نقاش خود، امیلی در حال ترقی در شغل خود هستند، امیلی به همراه حسین، مسلمان پاکستانی و پسر خواهر امیر که به تازگی به نیویورک آمده از امیر می‌‌‌خواهند که وکالت امام فرید، امام جمعه نیویورک را بر عهده بگیرد... و این آغازی است برای شروع جریان‌‌‌های تازه در نمایش. در این نمایش ۷۰ دقیقه‌‌‌ای، بازیگرانی چون فرهاد شنتیایی، شیرین سلیمی، امیرعلی شیرآبادی، بهزاد کریمی و مهسا شجاعی ایفای نقش می‌کنند.

 

فیلم کوتاه «سفیدپوش» به ‌‌‌نویسندگی و کارگردانی رضا فهیمی و تهیه‌‌‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه یونس امره به مبلغ ۱۰‌هزار دلار در ترکیه شد. «سفیدپوش» پیش از این در جشنواره‌‌‌های معتبری نظیر کلرمون‌‌‌فران فرانسه و شورت‌‌‌شورتس ژاپن حضور داشته و جوایزی از جمله جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین فیلم جشنواره سلیمانیه عراق و بهترین فیلم جشنواره کانبرا استرالیا را در کارنامه دارد.

 

مستند «مشق امشب» به کارگردانی مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی به مدت ۶ روز از ۲ تا ۸ اردیبهشت ماه (۲۲ تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۲) روی پرده سینمای «برتا» در خانه مستند شهر لندن می‌رود. همچنین جلسه پرسش و پاسخ آنلاین با هر دو کارگردان این مستند از طریق زوم، جمعه ۲ اردیبهشت ماه (۲۲ آوریل) ساعت ۸ شب به وقت لندن و ۲۳:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. «مشق امشب» مضمونی را که عباس کیارستمی سه دهه پیش در فیلم «مشق شب» به آن پرداخته است، به‌‌‌روزرسانی می‌کند و لایه‌‌‌های پنهانی از نظام آموزشی را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌‌‌کشد.