نمایش «سیمرغ نامه» بر اساس منطق‌‌‌الطیر عطار نیشابوری اثری موزیکال از مریم شریف‌‌‌زاده شیرازی و کارگردانی میترا کریم‌‌‌خانی ۱۶اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این اثر بر اساس کتاب منطق‌‌‌الطیر اثر عطار نیشابوری بازنویسی و روی اشعار آن آهنگسازی و تلفیق شعر و موسیقی انجام شده است. در این پروژه تلاش شده تا با تلفیقی از موسیقی و یک اثر ادبی فاخر ایرانی، اثر متفاوتی با همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده کودک و نوجوان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار داده شود.

 

تله تئاتر «شام یکشنبه» با بازی الناز حبیبی، ایوب آقاخانی، شبنم قربانی و رویا فلاحی توسط کوهیار کلاری تصویربرداری می‌شود. «شام یکشنبه» نمایشنامه‌‌‌ای است با لایه‌‌‌های کمدی رمانتیک که بستری از ناملایمات اجتماعی خانوادگی را روایت می‌کند. این تله‌تئاتر درباره مادری به نام ویولت است که دو بار طلاق گرفته و مخالف ازدواج پسرش به نام چارلی است.  «شام یکشنبه» به نویسندگی دیانا گرنت و ترجمه‌‌‌ معین محب‌علیان، توسط ایوب آقاخانی بازنویسی و دراماتورژی شده است.

   

نشست نقد و بررسی کتاب «تقویم و تاریخ در ایران» اثر زنده‌‌‌یاد ذبیح‌‌‌الله بهروز، چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌‌‌ماه در تالار اندیشگاه کتابخانه ملی برگزار می‌شود. این نشست ساعت ۱۷ با همکاری انجمن ایران‌‌‌شناسی ایران، موسسه نیمروز و نشر کلیو به‌‌‌صورت حضوری برگزار می‌شود و سخنرانان آن محمود جعفری دهقی (استاد گروه فرهنگ و زبان‌‌‌های باستانی دانشگاه تهران)، علی حصوری (زبان‌‌‌شناس)، موسی اکرمی (استادتمام گروه فلسفه علم دانشگاه علوم و تحقیقات) و یونس کرامتی (استادیار تاریخ علم دانشگاه تهران) هستند.

   

تور عکاسی «آرامستان لهستانی‌‌‌ها» سومین «برنامه تهران‌‌‌گردی» کانون عکس اندیشه (فرادید) با همکاری فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.  این تور عکاسی با توجه به ادامه همه‌گیری ویروس کرونا، در صبحگاه روز جمعه، با رعایت دستورالعمل‌‌‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل پوشش دستکش و ماسک برپا می‌شود.  گورستان کاتولیک لهستانی‌‌‌های تهران، گورستانی در محله دروازه دولاب در جنوب شهر تهران است که آرامگاه ۱۸۹۲ شهروند لهستانی در آن قرار دارد که همگی در سال ۱۹۴۲ میلادی درگذشته‌‌‌اند.

   

نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیه‌‌‌کنندگی مشترک این کارگردان با فریبا کوثری اوایل تابستان امسال روی صحنه می‌رود.  این نمایش این روزها در مرحله نهایی بازنویسی نمایشنامه است و پس از ۲ ماه تمرین اوایل تابستان روی صحنه خواهد رفت.  سیروس همتی نمایشنامه این اثر را بر اساس طرحی از اشکان درویشی نوشته است و لاله صبوری به عنوان مشاور پروژه این نمایش را همراهی می‌کند. بخشی از درآمد این تئاتر با همکاری موسسه خیریه فرشته‌‌‌های بهشتی به مدیریت مهشید خسروی صرف هزینه‌‌‌های امور خیریه و خانواده‌‌‌های تحت پوشش این موسسه خواهد شد.

 

 نمایش «نصف شبی» به کارگردانی مشترک محمد لارتی و کامران شهلایی با بازی رامین ناصر نصیر از ۲۵ اردیبهشت در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود. در این اثر که یک کمدی اجتماعی است و در زمان معاصر روایت می‌شود، علاوه بر ناصر نصیر، مهسا ایرانیان نیز ایفای نقش می‌کند.