سینمایی‏‏‌های سیما در شب‏‏‌های قدر

شبکه یک سیما: فیلم سینمایی

«امام علی (ع)» به کارگردانی «داود میرباقری»، شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم داستان زندگی امیرالمومنین علی (ع) در شهر کوفه از دوران امامت تا شهادت آن حضرت به تصویر کشیده شده است. داریوش ارجمند، زنده یاد مهدی فتحی، ویشکا آسایش، بهزاد فراهانی، پرویز پرستویی و... در فیلم سینمایی «امام علی (ع)» هنرنمایی کرده‌‌‌اند.

شبکه دو سیما: فیلم تلویزیونی «نذری مامان عزت» به کارگردانی «امیر واعظی و سروش مسعودنیا»، شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان فیلم از این قرار است که: مادر خانواده (مامان عزت) به رحمت خدا رفته است و حالا پسر او سعید قصد دارد به نیابت از مادرش، نذر شب‌های قدر هر ساله او را برآورده کند. مهران رجبی، ساناز سماواتی و رامین راستاد در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما: فیلم تلویزیونی «یاسین» به کارگردانی «حامد امرایی»، شنبه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. در این فیلم با بازی حمید فرخ نژاد و پریوش نظریه خواهیم دید که یاسین پسر نوجوانی است که با وجود داشتن سن کم، با صوت بسیار زیبا قرآن را تلاوت کرده و همچنین به مفاهیم قرآنی و تفسیری نیز تسلط نسبی دارد اما دچار مشکلات مهمی در زندگی می‌شود.

شبکه چهار سیما: فیلم سینمایی «ناجی علی» به کارگردانی «عاطف طیب»، شنبه ۳اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم با بازی سلیم کلاس، محمود الجندی، لیلا جبر  و نبیلا النابلسی؛ داستان زندگی ناجی علی؛ کارتونیست فلسطینی را روایت می‌کند که از هنرمندان شاخص فلسطین است.

شبکه کودک: انیمیشن سینمایی «داستان سامرا» به کارگردانی «حسین سلطانی و وحید چالاک»، پنج‌شنبه یکم اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد. خلاصه داستان این انیمیشن از این قرار است که یک گروه شیطانی و خرابکار به کمک امواجی رادیویی انسان‌‌‌ها را کنترل کرده و از آنها نیروهایی انتحاری برای حمله به حرم امام حسن عسگری(ع) در سامرا می‌‌‌سازند. برای مقابله با آنها، عده‌‌‌ای از دانشمندان جوان ایرانی دستگاهی اختراع کرده‌‌‌اند که قادر است با تاثیرگذاری بر عملکرد دستگاه اختراع شده توسط گروه مذکور، اثر آن را خنثی کند، اما...

شبکه شما: فیلم تلویزیونی «لکنت» به کارگردانی «محمدرضا حاجی غلامی»، پنج‌شنبه یکم اردیبهشت ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: سارا خواهر رسول لکنت زبان دارد، معلم به رسول توصیه می‌کند که به سارا کمک کند که با مطالعه کتاب، لکنت زبانش از بین برود، اما در روستا کتابخانه‌ای وجود ندارد و...  سجاد اسماعیلی و مهرنوش مقیمی در این فیلم بازی کرده‌اند.