پایان کرونا در بازار جهانی اکران

در نقاط دیگر دنیا اما اوضاع عادی است. در هفته‌‌‌های اخیر فروش بیش از ۷۰۰‌میلیون دلاری فیلم «بتمن» امیدها را برای ثبت رکوردی جدید در دوران کرونا بیشتر کرده است. اما رونق فروش فیلم‌‌‌ها مثل یکی، دو سال گذشته تنها منحصر به یکی، دو فیلم نیست و هر فیلمی که به چرخه اکران می‌‌‌پیوندند، رقم فروش قابل‌توجهی ثبت می‌کند. در همین هفته گذشته فیلم سینمایی «موربیوس» ساخته تازه کمپانی «مارول استودیو» توانست در هفته اول اکران خود در سینما‌‌‌های جهان با فروشی معادل ۳۹‌میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس هالیوود شود. فیلم داستان مردی به نام موربیوس را روایت می‌کند که در اداره‌‌‌ای مشغول به کار است و از بیماری خونی نادر رنج می‌‌‌برد. او تصمیم می‌گیرد که خود را درمان کند، اما طی عملی تبدیل به یک خون‌آشام می‌شود و داستان رو به تراژدی ترسناک می‌رود.

کارگردانی این فیلم بر عهده دنیل اسپینوزا از فیلم‌‌‌نامه‌‌‌ای نوشته مت سازما و بارک شارپلس است و در آن جرد لتو در نقش مایکل موربیوس، در کنار مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، ال مادریگال، تایریس گیبسون و مایکل کیتون ایفای نقش می‌کند. در این فیلم، موربیوس در پی تلاش برای درمان خود بر اثر یک بیماری خونی نادر تبدیل به یک خون‌‌‌آشام می‌شود.

فیلم «شهر گمشده» پارامونت با بازی «ساندرا بولاک» و «چنینگ تیتوم» در دومین هفته اکران خود در سینما‌‌‌های آمریکا با افت فروش روبه‌رو بود، این فیلم که در هفته اول اکران صدرنشین باکس آفیس بود در هفته دوم با فروشی معادل ۷/ ۱۴ میلیون دلار یک پله سقوط کرد و در رتبه دوم جدول ایستاد.

«شهر گمشده» دومین فیلم پرفروش استودیوی پارامونت پس از «نسخه دوم مکان آرام» با ۵/ ۴۷میلیون دلار در افتتاحیه و سومین فیلم استودیو در سال ۲۰۲۲ پس از «احمق برای همیشه» و «جیغ» است که رتبه اول را کسب می‌کند.  در خلاصه داستان شهر گمشده آمده است: یک نویسنده رمان عاشقانه (بولاک) همراه مدل جلدش (تیتوم) وارد یک ماجرای آدم‌‌‌ربایی و ماجراجویی جنگلی درباره یک جنایت می‌شود.

این فیلم توسط ایرون نی و آدام نی کارگردانی شده است و فیلم‌‌‌نامه آن توسط ست گوردون نوشته شده است. در این فیلم ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز و دنیل ردکلیف به ایفای نقش می‌‌‌پردازند.

پیشتازی بتمن

فیلم سینمایی «بتمن» تازه‌ترین ساخته کاراکتر محبوب شهر گاتهام با وجود گذشتن از هفته پنجم اکران همچنان فروش نسبتا خوبی دارد، این فیلم طی هفته گذشته ۱۱میلیون دلار فروش داشته و در رتبه سوم باکس آفیس هالیوود ایستاده است.

«بتمن» این آخر هفته ۴/ ۱۳میلیون دلار دیگر در سطح بین‌المللی فروخت تا فروشش را در سطح بین‌المللی به ۵/ ۳۶۱میلیون دلار برساند و در داخل آمریکا نیز ۸/ ۱۰میلیون دلار دیگر این آخر هفته فروخت تا مجموع فروشش در آمریکا به ۳۴۹‌میلیون دلار برسد و به طور کل در سراسر جهان فروشی ۵/ ۷۱۰میلیون دلاری را ثبت کند.

این میزان از فروش و رسیدن به این نقطه عطف، امتیاز بزرگی برای کمپانی برادران وارنر از شروع همه‌گیری کروناست. این فیلم همچنین بزرگ‌ترین موفقیت از نظر فروش بعد از فیلم «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» در دسامبر ۲۰۲۲ است.