ادامه حاشیه‏‏‌های «رعد و برق»

در پی این سخنان افخمی، روابط عمومی شبکه پنج نیز طی اطلاعیه‌‌‌ای به خلف وعده‌‌‌های این کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد و در بخشی از آن آورده بود: «ایشان در ادامه، متعهد شد تا ابتدای دی ماه سال‌جاری کل قسمت‌‌‌ها را برای پخش تحویل شبکه بدهد اما متاسفانه این عهد نیز نقض شد، چرا که در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه این حاشیه‌‌‌ها روزگذشته مجید خادمی‌‌‌زاده سرپرست گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما درباره وضعیت سریال بهروز افخمی و اینکه بالاخره از این شبکه پخش می‌شود یا خیر، بیان کرد: همان‌طور که می‌‌‌دانید وعده‌‌‌ای با آقای افخمی وجود داشت که به تعهدات خود عمل نکردند و طبق قراردادی که وجود داشت، کار را تحویل نداد.  وی ادامه داد: توافقات بین ما این بود که هر سه روز یک بار یک قسمت به ما برسانند و در نهایت در طول سه هفته بعد از آن قرار اولیه هم کل کار با اصلاح نور و رنگ و... به شبکه تحویل داده شود که خلف وعده شد. با این حال توافق جدید بین سیمافیلم و آقای افخمی این است که کار را اصلاح رنگ و نور کند و تحویل دهد. تا الان هم ۱۰ قسمت تحویل داده شده است و منتظریم بقیه کار را هم تحویل دهد. خادمی‌‌‌زاده درباره اینکه این سریال بالاخره چه زمانی به پخش خواهد رسید، گفت: «تا زمانی که آقای افخمی همه کار را تحویل ندهد و اصلاح رنگ و نور صورت نگیرد نمی‌توان زمان تعیین کرد. درنهایت تا زمانی که کل مجموعه تحویل داده نشود نمی‌توانیم زمانی را برای کنداکتور اعلام کنیم.»

سریال «رعد و برق» با موضوع سیل ویرانگر عید ۹۸ به سفارش شبکه پنج سیما توسط بهروز افخمی بنا بود ماه رمضان ۱۴۰۰ از این شبکه پخش شود. تصویربرداری آن در سه استان گلستان، خوزستان و لرستان انجام و در آن از جلوه‌‌‌های ویژه نیز استفاده شده است. داود هاشمی تهیه‌‌‌کننده این سریال پیش از این، بحران کرونا را از عوامل بازدارنده در ادامه ساخت این مجموعه اعلام کرده و گفته بود: به دلیل آنکه باید برای ادامه تصویربرداری به استان خوزستان سفر می‌کردیم و این استان نیز فعلا درگیر بحران کرونا است و وضعیت مناسبی ندارد، هنوز ادامه کار میسر نیست. داوود هاشمی روز گذشته نیز با تاکید بر تلاش برای دوری از حاشیه‌‌‌ها اعلام کرد: ما تا آخر این هفته پنج قسمت سوم را تحویل می‌دهیم و تا پایان این ماه هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که تمام قسمت‌های سریال را تحویل دهیم.