این خواننده درباره مفاهیم و محتوای کتاب شعرش خطاب به مخاطبان گفت: مخاطب همه شعرهای کتابم یک نفر است. من از عشق نوشتم و خواستم شما هم «عشق» را بخوانید. 

خواننده آلبوم «بی‌نام» درباره استقبال از کتاب شعر خود در مرحله پیش‌فروش اثر نیز گفت: عددها و رکوردها دیگر سال‌هاست که دغدغه من نیست. هنرمند یک مسوولیت اجتماعی و فرهنگی دارد و آن هم خوراک ذهنی و فکری دادن به مردم و مخاطبش است. همیشه سعی کرده‌ام به مخاطب احترام بگذارم و به داشته‌هایش بیفزایم. اینکه همراهانی تا این حد فرهیخته و متفکر دارم برای من ارزشی غیرقابل وصف دارد و امیدوارم بتوانم مثل گذشته همپا و همراه با آنها پیش بروم. 

کتاب شعرهای محسن چاوشی طبق برخی گزارش‌های رسانه‌ای با استقبال قابل‌توجه دوستداران این خواننده موسیقی روبه‌رو شده و برخی مدعی شده‌اند که چاپ نخست آن در دوره پیش‌فروش به پایان رسیده است. او که پیش‌تر با آلبوم «امیر بی‌گزند» رکورد پیش‌خرید یک آلبوم موسیقی را در ایران به نام خود ثبت کرده بود، در آستانه یک رکوردشکنی دیگر در پیش‌فروش یک کتاب است. آلبوم یاد شده با 6 تا 10 میلیون بار دانلود، در دانلود غیرقانونی هم رکوردشکن بود.