جادوگر مُرد

مایکل مور مستندساز که در این سال‌ها از او به‌عنوان یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ترامپ نام می‌بردند هم به هموطنان آمریکایی‌اش تبریک گفت و تاکید کرد حالا باید چیزی را شکست دهیم که ترامپ را روی کار آورد.  اسپایک لی، کارگردان آمریکایی هم کلیپی از ترانه «آزادی فیلادلفیا» التون جان را در صفحه‌ اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت این انتظار دراز به سر آمد. خلاصه.

الیزابت بنکس، بازیگر و کارگردان هم در صفحه شخصی‌اش نوشت: خیلی خیلی خیلی احساس آرامش می‌کنم. تبریک به جو بایدن... از فکر اینکه کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری است دارم گریه می‌کنم.

مندی مور خواننده و ترانه‌سرا هم نوشت با چشمانی پر از اشک، چه لحظه‌ای! بسیار سپاسگزارم از همه رای‌دهندگان، کارمندان ثبت آرا، داوطلبان، کارمندان و همه آنهایی که این را به واقعیت بدل کردند. بدون شک کار زیادی وجود دارد. اما بیایید اول این لحظه را جشن بگیریم. دوستان. این تاریخی است! همچنین وایولا دیویس بازیگر اسکاری نوشت: ووووووووووووووووووو!!!!!! فیلادلفیا! آمریکا! سیاه‌پوستان! خدا به شما خیر دهد! حالا… بیایید برای سنا بجنگیم!

کری واشینگتن بازیگر نیز تاکید کرد مردم حرفشان را زدند! از همه آنهایی که از رایشان استفاده کردند و با صدایشان تاریخ‌ساز شدند، تشکر می‌کنم. کندریک سمپسون یکی دیگر از بازیگران هالیوود نوشت به یاد داشته باش. ما این کار را کردیم. مردم. سازمان‌دهندگان. حالا آنچه را که شایسته‌اش هستیم، به ما بدهید. ایوا دوورنی، کارگردان «سلما» هم این‌گونه واکنش نشان داد: فیلادلفیا متشکریم! از طرف همه مردم، از تو سپاسگزارم، سپاسگزارم. وی همچنین ویدئویی از ترانه جان لجند را که با عنوان «پیروز» در فیلم «سلما» برنده اسکار شد، منتشر کرد و نوشت: شما در لحظه‌ای تاریخی هستید. جان لجند، خواننده و ترانه‌سرا هم به رئیس‌جمهوری منتخب و معاون رئیس‌جمهوری تبریک گفت و نوشت از شما ممنونیم که راه خدمت به کشور را در این دوران چالش‌برانگیز انتخاب کردید. اوا لانگریا بازیگر هم با انتشار پستی نوشت دموکراسی برد!!! آمریکا آمریکا، فرزندانمان داشتند ما را به‌عنوان یک کشور می‌دیدند. آنها دیدند ما چه چیزی را انتخاب کردیم. تفرقه و نفرت یا اتحاد و عشق. ما سمت درست را انتخاب کردیم. عشق همیشه موجب نفرت ترامپ بود!

در نهایت درحالی‌که واکنش‌های هیجانی هنرمندان این کشور از شکست ترامپ همچنان ادامه دارد، راب راینر هنرپیشه هم با انتشار پستی این‌گونه واکنش نشان داد: دلینگ دالانگ، جادوگر مُرد.