انتقاد لیلی رشیدی از تعطیلی تئاتر و سینما

رشیدی گفت: در اینکه شرایط خاص است و کرونا تمام مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است، هیچ شکی نیست؛ ولی در این وضعیت، تعطیلی چندباره تئاتر و سینما جای تاسف و تعجب دارد. او با اشاره به ویژگی‌های تئاتر به‌عنوان هنری زنده اضافه کرد: بسیاری از مشاغل نمی‌توانند خود را با وضعیت کرونایی تطبیق دهند؛ ولی تئاتر این مزیت را دارد که می‌تواند خود را با شرایط روز و وضعیت اجتماعی هماهنگ کند.

این بازیگر با ارائه توضیحاتی درباره مراحل تمرین و آماده‌سازی نمایش «در انتظار گودو» که با کارگردانی امیررضا کوهستانی اجرا می‌شد، یادآوری کرد: از همان ابتدا که تصمیم به اجرای این نمایش گرفتیم، شرایط کرونایی را مد نظر قرار دادیم و اجرایمان را در فضای باز طراحی کردیم. نمایش ما با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شد؛ فاصله اجتماعی، الزام ماسک زدن و اجرا در فضای باز، سلامت گروه و تماشاگران را تضمین می‌کرد.

رشیدی تاکید کرد: تئاتر شغل ماست و باید بتوانیم مانند دیگر مشاغل، به فعالیتمان ادامه بدهیم و واقعا این پرسش در ذهن همه هنرمندان تئاتر وجود دارد که آیا تئاتر از مکانی مانند مترو خطرناک‌تر است؟

او با بیان اینکه افراد زیادی از راه تئاتر گذران زندگی می‌کنند، افزود: عوامل تئاتری بسیار پرشمار هستند. گرچه فقط بازیگران به واسطه حضور روی صحنه دیده می‌شوند، ولی پشت صحنه تئاتر هم، افراد زیادی مشغول به کار هستند و حالا شغل همه آنان به خطر افتاده و منبع درآمدشان رو به نابودی است.