حسین علیزاده:  «مهر با تو آمد،/  مهر با تو رفت.

اما تو نمی‌روی ‌و/  مهر با نام تو می‌ماند.

تو مهری و همه فصول مهربانی مهر تو./  تو بزرگ بودی و بزرگ رفتی

اما چه کوچک، کوچکانی که چشم و گوش بستند و سیاه ماندند

تو تا ابد خواهی ماند.../  تو تا ابد خواهی خواند...

شهرام ناظری: محمدرضا شجریان رفتنی نیست. او برای همیشه تاریخ جاوید و زنده است.

کیهان کلهر: جان از تن آواز رفت.

اصغر فرهادی: با تمام وجود غمگینم. محبوب قلب‌های ایرانیان، جهان را ترک کرد. صدای آسمانی‌اش، نام نیک پر احترامش و آزادگی ستایش‌برانگیزش با وجود بدخواهی دشمنان حقیرش، در تاریخ این سرزمین برای همیشه درخشان باقی خواهد ماند.

مهران مدیری: «هرگز از مرگ نهراسیده‌ام، اگرچه دستانش از ابتذال شکننده‌تر بود. هراسِ من_باری_همه از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون باشد.»

محمد اصفهانی: من از تو صبر ندارم که بی‌تو بنشینم. کسی دگر نتوانم که بر تو بگزینم. استاد، صدای بی‌نظیر شما با اشعار بی‌نظیری عجین شده که همواره در ما زندگی می‌کند. این مفارقت را تسلیت نمی‌گویم، چون شجریان مدت‌هاست که در مقام حضور متمکن است. 

سالار عقیلی: رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل. مرغ سحر، بزرگ‌مرد آواز و موسیقی و فرهنگ ایران، یادت گرامی... تسلیت به خانواده محترم استاد شجریان و مردم سرزمینم.

علیرضا قربانی: تو که نازنده بالا دلربایی /  تو که بی‌سرمه چشمون سرمه‌سایی /  تو که مشکین دو گیسو در قفایی /  به مو گویی که سرگردون چرایی. استاد شجریان عزیز همیشه در قلبمان باقی خواهی ماند.

عادل فردوسی‌پور:  او هرگز نمی‌میرد/  او زنده است 

در وجود ما که همواره

طنین صدایش در گوش‌مان، زمزمه نوایش بر لب‌هایمان 

و مهر بی‌پایانش در قلب‌هایمان جاری خواهد بود

علی دایی: استاد شجریان تا ابد صدایش ماندگار است. او متعهدانه و با شکیب و تامل فرهنگ ناب ایرانی را در قامت موسیقی به خارج از مرزهای ایران کشید. این واقعه دردناک را به همایون عزیز و خانواده محترم استاد و عموم مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم. 

کریم باقری: بعضی آدم‌ها نماد و سمبل یک سرزمین می‌شن، مثل فردوسی مثل مولانا، حافظ.... هیچ وقت تکرار نمی‌شن... هر دهه و قرنی آدم‌هایی بزرگ شدن و تاریخ‌ساز؛ کسانی که اسمشون در فرهنگ سرزمینمون جاودانه مانده ولی هر چه به سال‌های جدید نزدیک‌تر شدیم این اسم‌ها و آدم‌ها کمتر شدن، انگار روز به روز داریم از انسان‌های بزرگ خالی‌تر می‌شیم، روز‌به‌روز تهی‌تر و بی‌سرمایه‌تر. استاد شجریان هم از اون الماس‌های روزگار ماست و در قلب ما باقی خواهد ماند.