ساعت‌های ابری استاد آواز ایران

صبح روز گذشته یک بار دیگر خبر بستری شدن استاد محمدرضا شجریان در بیمارستان جم منتشر شد و طیف وسیعی از علاقه‌مندان این هنرمند را نگران کرد. براساس اطلاعاتی که تا اکنون منتشر شده بیماری استاد به مرحله حاد رسیده و امیدهای بهبودی را کمرنگ‌تر از پیش کرده است. اواخر مرداد ماه گذشته استاد آواز ایران به علت افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و شوک سپتیک در بخش «آی‌سی‌یو» بستری شد و درحالی‌که خبرهای ضد و نقیضی از وضعیت جسمی‌اش منتشر می‌شد، در نخستین روزهای شهریور مرخص شد و به خانه برگشت. البته در یک ماه گذشته و پس از بازگشت استاد به خانه منابع خبری از وخامت حالش خبر می‌دادند و می‌گفتند تقریبا در نیمه هوشیاری به سر می‌برد. عصر یکشنبه وضعیت جسمی استاد وخیم‌تر شده و باز هم راهی بیمارستان شد و به‌نظر می‌رسد کادر پزشکی بیشتر از هر چیزی به معجزه دل بسته‌اند.

در همین زمینه دیروز بیمارستان جم در صفحه اینستاگرام خود اطلاعیه‌ای منتشر کرد و نوشت استاد با شرایط عمومی، قلبی و ریوی و تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و با توجه به شرایط ناپایدار بالینی از ملت عزیز خواهشمندیم از درگاه خداوند متعال برای اسطوره آواز ایران، سلامتی و بهبودی مسالت کنند.

دکتر حسن عباسی پزشک معتمد محمدرضا شجریان که بارها نامش در ماه‌های گذشته در رسانه‌ها مطرح شده هم دیروز گفت متاسفانه به‌دلیل گرفتاری‌های ریوی و مسائلی که از مدت‌ها قبل گریبان‌گیر استاد شجریان بود دوباره به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و متاسفانه اکنون شرایط ایده‌آلی ندارند اما امیدوارم هرچه زودتر مشکلات مرتفع شود. مهرداد بهلولی عضو تیم پزشکی استاد شجریان نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته استاد با وضعیت بسیار بد و با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شد و درحال‌حاضر در بخش ICU بستری است. پلاکت خون به‌شدت افت پیدا کرده و به عدد ۸ هزار که کاملا خطرناک محسوب می‌شود و میزان هوشیاری به ۵ رسیده و در کما به سر می‌برد. دیروز و ساعت هایی پس از انتشار این خبرها واحد مرکزی خبر از مرگ استاد شجریان خبر داد که بلافاصله توسط حسن عباسی تکذیب شد و این پزشک تاکید کرد خبرهای منتشرشده را تایید نمی کند.او حتی خبر کما رفتن  استاد را تکذیب کرد و گفت شاید زمانی که شب گذشته یکی از همکاران، ایشان را ویزیت کرده‌اند، استاد به علت استفاده‌ داروهای آرامبخش در خواب بوده‌اند. ولی ایشان در حال حاضر در کما نیستند.