ساعت‌های ملتهب هنر ایران

در آن ایام مدیران بیمارستان جم به‌دلیل  حساسیت‌های جامعه و تجمع مردم مقابل بیمارستان تصمیم گرفتند مدام با رسانه‌ها در ارتباط باشند و آنها  را در جریان روند درمان قرار بدهند. در روزهای اخیر هم این اتفاق افتاد و هم پزشکان معالج با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و هم اینکه بیمارستان بیانیه منتشر می‌کند تا مردم در جریان درمان قرار بگیرند.

در همین رابطه عصر دیروز مدیرعامل بیمارستان جم  مصاحبه کرد و به صراحت از وضعیت وخیم استاد شجریان خبر داد. با توجه به حرف‌های مطرح‌شده به نظر می‌رسد بیشتر از هرچیزی در این موقعیت باید یک معجزه اتفاق بیفتد تا خواننده تاثیرگذار ایران به خانه بازگردد. دکتر بابک حیدری‌اقدم در مصاحبه با شبکه خبر گفت استاد شجریان با تابلوی شوک سپتیک یا شوک عفونی به بیمارستان منتقل شدند که در آن زمان شرایط بالینی مناسبی نداشتند. وضعیت جسمانی ایشان همراه با افت فشار، تنگی نفس، ترشحات ریوی بسیار زیاد و هوشیاری پایین بود. ایشان سریعا به آی‌سی‌یو منتقل شد و اکنون در آی‌سی‌یو هستند و نسبت به روز اول بستری وضعیت فشار و تنفس بهتری دارند؛ ولی وضعیت هوشیاری او خوب نیست؛ یعنی اصلا هوشیار نیستند. مدیرعامل بیمارستان جم توضیح داد که یکسری درمان‌های لازم برای ایشان انجام شده ولی به این زودی امکان ترخیص ایشان از این بخش وجود ندارد؛ چون شوک عفونی هنوز برطرف نشده و فشارشان با داروهای تقویت کننده بهتر شده است. منشأ شوک عفونی ایشان احتمالا به‌خاطر ذات‌الریه یا عفونت ریه بوده است.

علاوه بر صحبت‌های دکتر حیدری اقدم عصر دیروز سومین بیانیه بیمارستان جم در رابطه با وضعیت استاد شجریان منتشر شد که در آن آمده  شرایط استاد نسبت به روز قبل تغییری نداشته و درحال‌حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر پزشکان است. همچنین کلیپی از محمدرضا شجریان  به همراه قطعه ایران ای سرای امید در ادامه اطلاعیه بیمارستان پخش شده است.

اعضای خانواده استاد در روزهای اخیر درباره این موضوع مصاحبه نکرده‌اند و اطلاع‌رسانی را به بیمارستان سپرده‌اند.