آغاز به‌کار «تیرآرتِ» مجازی

مریم مجد، مدیر این رویداد هنری در گفت‌وگو با «ایسنا» در این زمینه توضیح داد که بازدید عمومی از رویداد تیر آرت با حضور ۱۸ گالری برای عموم آغاز شده و تا ۱۷ مرداد نیز ادامه دارد.

او همچنین درباره برگزاری حضوری این رویداد هنری، بیان کرد: «امیدواریم در صورت بهبود شرایط بتوانیم در مهرماه تیرآرت را به صورت حضوری برگزار کنیم. برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری حضوری این رویداد انجام داده‌ایم و امیدواریم شرایط به خوبی پیش برود. به هر حال در این روزها هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. »

با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور همانند برگزاری نمایشگاه‌های هنری لغو و به آینده‌ نامعلومی موکول شده‌اند؛ اگرچه مدتی بعد از تعطیلی اجباری گالری‌ها، از سوی دفتر هنرهای تجسمی اعلام شد که از اول اردیبهشت ماه امکان برگزاری نمایشگاه‌های هنری فراهم است، اما با شرط‌ و شروطی؛ مثلا اینکه دیگر از برگزاری مراسم‌ افتتاحیه خبری نیست. طبیعتا بسیاری از گالری‌ها که برگزاری نمایشگاه‌ بدون افتتاحیه برایشان سود کمتری داشت و از سوی دیگر خودشان نمی‌خواستند زیر بار پذیرش مسوولیت اجتماعی برگزاری یک مراسم پرجمعیت بروند، فعالیت در دنیای مجازی را ترجیح دادند و اعلام کردند که همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی امکان بازدید حضوری از آثار نیز با اعلام وقت قبلی وجود دارد.

به مرور زمان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به روال سابق بازگشت و بسیاری از گالری‌ها به صورت جدی‌تری فعالیتشان را سر گرفتند، اما افزایش دوباره میزان شیوع و افزایش آمار مبتلایان به بیماری کوویدـ۱۹ باعث شد که برخی از مدیران گالری‌ها و رویدادهای هنری بدون هیچ‌گونه اجباری و به صورت داوطلبانه برگزاری حضوری نمایشگاه‌ها را لغو و به دنیای مجازی منتقل کنند.