شیر طلای افتخاری «ونیز»  برای دو سینماگر زن

«سوئینتن» درباره دریافت این جایزه گفت: «جشنواره بزرگ ونیز سه دهه است که برای من عزیز است و مورد تقدیر قرار گرفتن از سوی آن فوق‌العاده است. آمدن به ونیز و جشن گرفتن سینمای فناناپذیر در مقابل تمامی این چالش‌ها، بزرگ‌ترین لذت خواهد بود.»

«تیلدا سوئینتن» از سال ۱۹۸۵ و بازی در فیلم «کارواجیو» به کارگردانی «درک یرمان» کار خود را آغاز کرد و در هفت فیلم بعدی این کارگردان از جمله «ادوارد دوم» بازی کرد که در سال ۱۹۹۱ در جشنواره ونیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. این بازیگر ۵۹ ساله سابقه همکاری با سینماگران سرشناسی چون «جیم جارموش»، برادران «کوئن»، 

«لین رمزی» و «لوکا گوادانینو» را در کارنامه دارد و در دو فیلم «برف شکن» و «اوکجا» از ساخته‌های «بونگ جون هو» کارگردان کره‌ای نیز بازی کرده است.  «آن هوی» نیز در واکنش به خبر دریافت جایزه شیر طلای افتخاری ونیز گفت: «آن‌قدر از این موضوع خوشحالم که احساس می‌کنم نمی‌توانم واژگان درستی پیدا کنم. فقط امیدوارم همه چیز در دنیا خیلی زود بهبود یابد و هر کسی بتواند خوشحالی کنونی من را دوباره تجربه کند.» این فیلمساز باتجربه در دهه ۱۹۷۰ میلادی در دانشگاه هنگ‌کنگ و دانشکده فیلم لندن تحصیل کرد و پس از بازگشت به هنگ‌کنگ به عنوان دستیار کارگردان با «کینگ لو» استاد ساخت فیلم‌های هنرهای رزمی همکاری کرد. 

جدیدترین فیلم «آن هوی» با نام «عشق پس از عشق» در مراحل پایانی تولید قرار دارد و این احتمال وجود دارد که در جشنواره ونیز ۲۰۲۰ رونمایی شود. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با تمهیدات خاص تحت تاثیر شیوع کرونا از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.