خداحافظی با بازیگر دیریافته

برخلاف بسیاری از هنرپیشگان، در بیوگرافی‌اش خبری از عشق آتشین دوران جوانی به فیلم و سینما دیده نمی‌شود، بلکه سرنوشت بازیگری‌اش بیشتر بر اثر یک اتفاق رقم خورده است. پور مخبر هنگامی که برای تست بازیگری پسرش همراه با او رفته بود، برای تست نقش پیرمرد فیلم توسط رضا عطاران دعوت شد. پسرش رد شد؛ اما او به‌دلیل بازی خوبش مورد قبول قرار گرفت. وی اولین بار در سال ۱۳۷۵ و در چند سکانس کوتاه برای مجید مجیدی و در فیلم بچه‌های آسمان جلوی دوربین رفت؛ اما شهرت اصلی وی مدیون دو سریال متهم گریخت سال ۱۳۸۵ و ترش و شیرین (نوروز ۸۶) است که کارگردانی هر دوی آنها بر عهده رضا عطاران بود. او با بازی خود توانست به خوبی در دل خانواده‌های ایرانی جا باز کند. عطاران از پورمخبر انتظار بازی نداشت، بلکه می‌خواست خودش باشد و او نیز که تمام عمر به همین نقش پرداخته بود، به خوبی از عهده آن برآمد.

وی سال‌های آخر عمر از سینما و بازی در سریال‌های تلویزیونی کناره گرفت. پسرش پیش از این در مصاحبه‌ای  دراین‌باره توضیح داده بود: «پیشنهاد به پدرم زیاد می‌شود، اما وی دیگر دوست ندارد در عرصه بازیگری ظاهر شود و متاسفانه باید بگویم که احمد پورمخبر برای همیشه از عرصه بازیگری خداحافظی کرد. از مهم ترین دلایلی که پدرم از هنر بازیگری خداحافظی کرد، ندادن پول مناسب و به موقع از سوی تهیه کنندگان فیلم‌ها است.»

او در طول عمر کوتاه هنری‌اش ۲۵ فیلم و ۵ سریال بازی کرد که از میان آنها می‌توان به  داماد خجالتی، دردسر بزرگ، فوتبالی‌ها، کنسرت روی آب، سلام بر عشق و دلقک‌ها اشاره کرد. وی همچنین در یازدهمین جشنواره حافظ نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در ترش و شیرین شد.